Hebben jullie een idee vanaf wanneer bancontact betalingen mogelijk zullen worden via Apple Pay.
Ik lees dat ING hier reeds mee gestart is.
Hebben jullie een idee vanaf wanneer bancontact betalingen mogelijk zullen worden via Apple Pay.
Ik lees dat ING hier reeds mee gestart is.
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Dag@decroose
Momenteel hebben we nog geen concreet nieuws over de ondersteuning van Bancontact rechtstreeks via Apple Pay. Ik heb het wel voor je doorgegeven en we bekijken wat mogelijk is.
We hebben je vraag omgevormd naar een suggestie waarop andere leden kunnen stemmen.
Van zodra ik meer nieuws heb, kom ik hierop terug.
Mvg
Voorlopig is Belfius de enige bank waarop Apple Pay via Bancontact kan gebeuren.
Wanneer zal hier het geval zijn?
Voorlopig is Belfius de enige bank waarop Apple Pay via Bancontact kan gebeuren.
Wanneer zal hier het geval zijn?
Is er al nieuws daarover?
Hallo@Alexander ,
Het online betalen en contactloos betalen in een winkel via Apple Pay gaat al met Bancontact (de debetkaart). Het is het betalen in apps dat momenteel enkel gaat via de kredietkaart.
We hebben nog geen verder nieuws wanneer die mogelijkheid via Bancontact er wel gaat zijn.
Zodra dat er wel is gaan we dan ook dat communiceren via onze digitale kanalen (Easy Banking App, Easy Banking Web).
Met vriendelijke groeten,
LarsD
Uiteindelijk is dat voor de handelaar toch hetzelfde?
Hallo@seerdekens ,
Heb je toevallig ook weet bij welke winkels dat niet lukte?
In principe zou, als de handelaar, de beide betaalmethodes accepteert, de betaling ook dan zo moeten kunnen ontvangen. Helaas lijkt het erop dat die functie om te betalen met Apple Pay via bancontact opnieuw verder bekeken zal moeten worden.
Voorlopig hebben we hier zelf ook nog geen verdere informatie over gekregen.
Met vriendelijke groeten,
LarsD
Ik denk da vooral in kaart moeten gebracht worden hoe Apple Pay via BNPPF momenteel geïmplementeerd is.
Imho werkt het nu in de meeste winkels, concreet deze die naast Bancontact ook Visa Debet aanvaarden. Maar niet in winkels die enkel Bancontact aanvaarden. (Vb Bakkerij De Potter in Korbeek-Lo, maar er zo zijn er verschillenden).
Wat Belfius betreft heeft Bancontact daar destijds een hele press release aan gewijd.
Voor BNPFF en andere banken heb ik dit niet gezien, dus ik vermoed dat er daar niet veel veranderd is.
Kan er iemand bij jullie hier klaarheid over scheppen?
Thanks!
Hallo@seerdekens ,
Het verschil zit in Bancontact of Maestro. Bancontact werkt via ons landelijke netwerk en Maestro werkt via het Europese netwerk.
Apple pay werkt enkel op het Maestro netwerk. Dus het kan inderdaad heel goed zijn dat de bakker, die enkel bancontact heeft, geen Apple Pay betalingen kan aanvaarden.
Desondanks kan die bakker wel zo’n sticker op zijn deur hebben hangen. Maar als hij enkel betaalt voor Bancontact misleidt hij de klanten met die sticker van Apple Pay.
Groetjes, Joyce.
Maar de vraag gaat hier specifiek over het nationale netwerk Bancontact (lees dus NIET Visa, Mastercard, Maestro of iets anders).
Lees het persartikel van Belfius nog eens na, daar staat expliciet in: “waardoor nu alle betaalschema’s mogelijk zullen zijn: Bancontact, Maestro, Mastercard en Visa.”
Dus de vraag is wanneer BNPFF ook Bancontact toevoegt tot de bestaande betaalschema’s, naast de huidige (Mastercard en Visa). Eens dat gebeurt, zal het voor de klant veel transparanter zijn, dan werkt Apple Pay in elke winkel waar je vandaag ook met de fysieke debetkaart kan betalen.
Hallo@seerdekens ,
Alvast extra info ivm vorig bericht: Elke debetkaart is een combinatiekaart. Dit houdt in dat er altijd wel een netwerk aangeboord wordt om de betaling te verwerken. Je hebt de combinaties Visa Bancontact en Mastercard Bancontact. Nu kan het zijn dat de handelaar nog een apparaatje heeft met Maestro only , en dat werkt dus niet meer.
Ivm jouw vraag ‘wanneer’, heeft mijn collega hier al gezegd dat wij hier nog geen info over hebben gekregen. En bij navraag is er tot op vandaag ook geen info beschikbaar.
Groetjes, Joyce.