Skip to main content

Is het echt niet mogelijk om de Fortis banking app beter te beveiligen via 2-stap authentificatie of permanent verlagen van de limiet. Is het echt zo dat iemand die je tablet steelt maar 1 code nodig heeft om je geld over te schrijven naar zijn rekening

Beste Nancy,

 

Het is goed dat je bezig bent met de veiligheid van jouw gegevens!

we raden altijd om ook een beveiliging op je telefoon zelf te zetten, en deze dan natuurlijk verschillend te maken bijvoorbeeld van de code van je Easy Banking App. In dat geval is er al een bijkomende code die gekraakt moet worden alvorens ze toegang krijgen tot je telefoon in het algemeen. Het is ook mogelijk om in plaats van een inlogcode, in te loggen op de Easy Banking App aan de hand van je vingerafdruk. Je telefoon kan je ook beveiligen aan de hand van een vingerafdruk, of met een ontgrendelpatroon.

Ik kan je wel al meegeven dat het veranderen van de limieten voor overschrijvingen via de Easy Banking App op de planning staat van nieuwe functionaliteiten, in de komende maanden. Het is dus nog even afwachten voor deze functie live komt in de app.

Voor een huidig overzicht van de overschrijvingslimieten geef ik je deze pagina mee:

Overschrijvingslimiet, Easy Banking Web | BNP Paribas Fortis

Zowel de limieten van de Easy Banking App en Web worden hier opgesomd, alsook tot welk bedrag mogelijk is met de inlogcode/vingerafdruk van de App, Itsme, kaartlezer,...

Ik plaats wel jouw suggestie van het beveiligen met een 2-stap authentificatie op onze suggestielijst, dus wie weet word dit in de toekomst ook mogelijk om te activeren.

 

Met vriendelijke groeten,

Jess


Ik veronderstel dat bedragen voor overschrijvingen via kantoor onbeperkt zijn?


Hallo @Alexander,

Bedankt voor je bericht. Indien dus een bedrag dat niet via Easy Banking App of Easy Banking Web kan overgeschreven worden omdat dit groter is dan de maximale limiet dan kan dus uitzonderlijk dit uitgevoerd worden via een afspraak in een kantoor. Daar kan dan het volledige bedrag, ongeacht de grootte, met de nodige extra veiligheid, worden overgeschreven.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD


Reageer