Skip to main content

Hello,

Ik heb een vraag.

Mijn zoon is mindervalide en heeft een bankkaart met bankrekeningnummer op Pnb Parisbas Fortis staan. Vermits de spaarrekening voor mijn zoon Dominic Van Rumst reeds een heel hoog bedrag heeft verkregen wil ik dit bedrag verminderen. De reden hiervoor is dat mijn mindervalide zoon reeds zijn bankkaart heeft verloren en een nieuwe bankkaart heeft moeten aanschaffen. Hij heeft minder controle om zijn bankkaart veilig te gebruiken of bewaren, waardoor het risico op het stelen of verliezen van zijn bankkaart groter wordt. Daarom wil ik dat het geld op zijn spaarrekening kan worden verplaatst naar een nieuwe bankkaart die ik als vader bij mij kan houden en alleen de lopende rekening (Easy guide pack) op zijn huidige bankrekeningnummer blijft staan.

Is dit mogelijk? Zo niet is er een andere mogelijkheid om het hoge bedrag van zijn spaarrekening te verplaatsen van zijn huidige bankkaart zodat alleen de lopende rekening blijft staan?

Graag uw advies hierover.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

Gilbert Van Rumst

 

 

Dag @gilberto ,

 

Bedankt voor jouw bericht.

Hier zijn inderdaad een aantal mogelijkheden voor. Ik denk dat het het vlotste is om hiervoor een afspraak in het kantoor in te plannen zodat zij rustig kunnen bekijken wat in jouw situatie de beste optie is.

 

Groetjes,

Liz


Vriendelijk bedankt voor uw antwoord.

Nog een klein vraagje.

Hoe groot is het bedrag per dag dat met contactloos betalen kan worden afgehaald van de lopende rekening (Easy Guide Pack)?

Dank bij  voorbaat.

Mvg,

Gilbert Van Rumst


Dag @gilberto ,

 

De limiet voor contactloos betalen is 50 euro per betaling en in totaal 100 euro bij opeenvolgende betalingen. Hierna dien je eenmalig met de pin en de chip te bevestigen en dan is de volledige limiet weer ter beschikking.

 

Groetjes,

Liz


Reageer