Skip to main content

Beste,

Ik ben al 2 maand aan het proberen om mijn geld ±1200 euro terug te krijgen.

Deze werd door Stena Line teruggestort op mijn afgesloten rekening van de bank van de post.

Dit geld werd echter niet terug gestort naar Stena Line en sindsdien ‘spoorloos’.

Kan iemand mij helpen om dit geld terug te krijgen???

 

Mvg, Ilse.

Hallo @Ilse0809  ,

Bedankt voor jouw bericht. Omdat we via community geen toegang hebben tot je gegevens, kunnen we dit voor jou niet nagaan.

 

Je kan hiervoor contact opnemen met onze beveiligde kanalen.

Via Easy Banking Web kan u bij Berichten een beveiligd bericht sturen of via Hulp nodig? een livechat starten.

U kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Center of Neem contact met ons op. U wordt dan via onze beveiligde lijn doorgeschakeld naar een adviseur die over de juiste expertise beschikt.

Maakt u geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met uw 5-cijferige Easy Banking Phone-code. We staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Via een Bpost kantoor.

Groetjes, Joyce. 


Beste,

Ik ben al 2 maand aan het proberen om mijn geld ±1200 euro terug te krijgen.

U hebt op deze vraag reeds gesteld en afdoende antwoorden gekregen.

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/rekeningen-overschrijvingen-58/bpost-8527?postid=29729#post29729

En zoals het toen werd gesteld, indien men met leugens komt aandraven zoals...

Het bedrag wat teruggestort is op een rekening die opgeheven is wordt niet naar onze rekening teruggestort maar op een tussenrekening van de bank gezet.

… dan moet men weten dat de bewuste firma van slechte wil is, om het zacht uit te drukken.

En wat dan te doen staat, de raad werd u gegeven, inclusief de koppelingen naar de ombudsman.

U bent dus aan zet, want Sinterklaas zal niet tussenbeide komen, reken er maar niet op.


Hallo @Ilse0809  ,

Bedankt voor jouw bericht. Omdat we via community geen toegang hebben tot je gegevens, kunnen we dit voor jou niet nagaan.

Deze zaak werd reeds uitgeklaard, zie https://nl.community.bnpparibasfortis.be/rekeningen-overschrijvingen-58/bpost-8527?postid=29729#post29729

 

 

 


Beste,

Ik heb al vele vele keren gebeld naar het algemene info nummer spijtig genoeg elke keer na een half uur in wacht te staan wordt het gesprek beëindigd ZONDER iemand te kunnen spreken niet echt klantvriendelijk zou ik dan zeggen!


Dag @Ilse0809 ,

 

Aangezien het gaat om een oude Bpost rekening, kan je ook langsgaan bij een Bpost kantoor tijdens de openingsuren. Maar zij gaan helaas dezelfde info als hiervoor geven.

Het geld keert terug naar de opdrachtgever bij een afgesloten rekening. De opdrachtgever moet een onderzoek bij haar bank starten.

Heeft de tegenpartij al contact opgenomen met haar bank om meer informatie te krijgen?

 

Groetjes,

 

Kim 


Zeker wel Ayden wil nu een tekende brief van BNP dat dit geld niet op mijn afgesloten rekening staat want blijkbaar is er bij onderzoek door Ayden bevestigd dat het geld niet terug is gestort naar de rekening waarvan het geld komt… Ik heb nu gemaild met een bankkantoor in Bonheiden hopelijk kunnen zij mij eindelijk wel helpen het is al van 5 augustus dat ik ermee bezig ben maar ik word van hier naar daar gestuurd. Ikzelf heb jaren bij bank van de post aan het loket gewerkt en ex-collega’s aangesproken maar deze kunnen niet helpen daar alles nu BNP is…

 

 

Groetjes,

Ilse.


Dag @Ilse0809 ,

 

Via dit kanaal hebben we helaas geen toegang tot persoonlijke gegevens en kunnen we niets checken.

Bpost is overgenomen door BNP Paribas Fortis maar zij kunnen zich ook wenden tot een helpdesk voor complexere zaken na te kijken. 

Wacht even af wat het kantoor antwoordt.

Het kan zijn dat het kantoor vraagt om fysiek langs te komen hiervoor. Het beste is dan om een praktische afspraak te maken via onze website met een kantoor zodat ze dit samen met u bekijken:  

Een afspraak maken (bnpparibasfortis.be)

 

Groetjes,

Kim


Alvast bedankt!

Mvg, 

Ilse.

 


 ermee bezig ben maar ik word van hier naar daar gestuurd.

Neen, u weigert blijkbaar goede raad aan te nemen.

Herhaling 1: Uw enige kans om eruit te geraken bestaat erin de ombudsman Financiën om een bemiddeling te vragen. Want de ombudsman beschikt over de mogelijkheid om ook Stena Line het vuur aan de schenen te leggen.

Herhaling 2: Hun leugens ten spijt, uw 1200 euro werd reeds een tijdje geleden geretourneerd naar Stena Line, dus moet  Stena Line worden aangesproken. Want voorts heet BNP er eigenlijk niets mee te maken, dus zijn uw pogingen om het langs deze weg te proberen zinloos. 

Herhaling 3: De koppelingen naar de ombudsman werden door mij reeds in een vorig bericht gepubliceerd. Getroost u zich ten minste toch  de moeite het eens na te kijken.

Slotsom en finale herhaling: het enige wat u te doen staat  is een verzoek indienen bij de Ombudsman Financiën, en als bewijsstukken zullen wel volstaan een betalingsbewijs naar Stena Line samen met hun leugenachtig antwoord (over die ‘tussenrekening’). En indien u dat teveel zou gevraagd zijn, dan zal het resultaat simpel zijn, namelijk dat Stena Line 1200 eurootjes rijker zal blijven.

U bent aan zet.

 


Dag @Ilse0809 ,

 

Heeft de tegenpartij al contact opgenomen met haar bank om meer informatie te krijgen?

De tegenpartij (Stena Line) stelt dat het bewuste bedrag zich op een “tussenrekening” van de BPOST zou bevinden. En dat voor hun de kous dus af is.

Je reinste leugen, natuurlijk, daarom ook dat enkel een tussenkomst van de Ombudsman Financiën uitkomst zal kunnen bieden.

Maar ja, er bestaan nu eenmaal mensen die geen goede raad willen aanvaarden.


Dag @Ilse0809 ,

 

Via dit kanaal hebben we helaas geen toegang tot persoonlijke gegevens en kunnen we niets checken.

Bpost is overgenomen door BNP Paribas Fortis maar zij kunnen zich ook wenden tot een helpdesk voor complexere zaken na te kijken. 

Wacht even af wat het kantoor antwoordt.

Het kan zijn dat het kantoor vraagt om fysiek langs te komen hiervoor. Het beste is dan om een praktische afspraak te maken via onze website met een kantoor zodat ze dit samen met u bekijken:  

Een afspraak maken (bnpparibasfortis.be)

 

Groetjes,

Kim

Beste Kim,

Al meerdere malen contact gehad met een kantoor en deze kunnen me ook niet verder helpen alsook al gemaild naar de ombudsdienst voor geschillen ook hier geen reactie!

De helpdesk al meerdere malen gebeld na 30min in wacht te staan wordt het gesprek gewoon afgesloten, waar kan ik in godsnaam de juiste info krijgen. Het geld is waarschijnlijk op een rekening gedupeerde rekeningen gekomen maar IEMAND moet toch kunnen antwoorden???

Mvg, 

Celen Ilse.

 


Dag @Ilse0809 ,

 

Wij kunnen helaas niets nakijken via dit platform.

Heeft kantoor kunnen bevestigen dat jouw rekening gesloten is?

Het is de tegenpartij die een onderzoek moet opstarten bij hun eigen bank en daar een terugstorting vragen. Heb je al geprobeerd om een klacht in te dienen bij Stena Line?

Als je belt naar 02 762 60 00 dan kunnen wij checken of de rekening gesloten is maar het geld gaat automatisch terug naar de afzender. 

Je kan bij ons via deze weg een klacht indienen: Uw mening telt | BNP Paribas Fortis

Groetjes,

Kim


Beste Kim,

 

Ik heb al zot gebeld naar het 02 telefoonnummer zoals ik u al zei en meerdere keren 30 minuten gewacht en dan wordt het gesprek verbroken en dit op verschillende tijdstippen en op verschillende dagen dus echt niet klantvriendelijk.

Stena Line heeft me dit gestuurd voor een onderzoek bij Ayden aan te vragen dus dit heb ik nodig maar niemand wil of kan me dit bezorgen:

 

 

Beste Ilse,

Het is een vervelende situatie,  de bank heeft, volgens Adyen, het geld retour ontvangen en kan hierdoor niets doen.

Er is echt een schriftelijke bevestiging van de bank nodig waarin aangegeven wordt dat het geld niet getraceerd kan worden bij hun, voordat Adyen een grondiger onderzoek kan starten, aangezien het bedrag niet geretourneerd is.

 Helaas kan ik in dit geval niet veel meer doen,

Hopelijk heeft de ombudsdienst een advies in deze.

 

Ik heb ook een bewijs van Ayden dat het bedrag terug op mijn afgesloten rekening is gestort maar ik heb nu dus een bewijs nodig dat ik deze niet heb en waar het geld dan wel naartoe is want het is niet teruggestort.

Mvg,

Celen Ilse.


DDag @Ilse0809

 

We begrijpen dat het lastige situatie is maar zoals meermaals vermeld, kunnen wij op dit platform helaas niets nakijken hierover. Dit kan alleen door te bellen of via een Bpost kantoor. 

Afhankelijk wanneer je belt, kan het drukker dan anders zijn. Rond de middag en later op de avond is het rustiger op de lijnen.

Je kan ook langsgaan bij jouw Bpostkantoor en vragen of zij de afsluitingsdocumenten kunnen bezorgen of een schriftelijk bewijs dat wij niet meer kunnen doen hiervoor.

Gelieve contact op te nemen via de juiste kanalen of eventueel een klacht indienen via de link die we in de vorige post hebben gedeeld. 

 

Groetjes,

 

Kim


Beste,

Ik heb dit al allemaal gedaan… ik heb een bewijs nodig dat het geld niet traceerbaar is, een afsluitingsdocument van mijn rekening dat heb ik daar ben ik niks mee, het geld is gestort en is nu ‘spoorloos’ en de juiste diensten wat zijn die?? Ik heb gebeld ‘s morgens, ‘s middags, ‘s avonds zelfs net voor sluitingstijd… geen antwoord… echt niet ok denk ik dan. Bpost heeft geen financiële dienst meer ik heb zelf 10 jaar daar gewerkt en heb nog oud collega’s die zelfs niets kunnen doen vanaf 01/01/2024 zit alles bij jullie…

Ik heb zeker reeds een klacht ingediend bij u, hopelijk vind ik nu wel ‘de juiste’ dienst want de dienstverlening bij BNP laat wel te wensen over telefonisch.

 

Mvg,

Celen Ilse.


Ik heb zeker reeds een klacht ingediend bij u, hopelijk vind ik nu wel ‘de juiste’ dienst want de dienstverlening bij BNP laat wel te wensen over telefonisch.

En waarom dient u gewoon geen klacht in bij de Ombudsman voor Financiële diensten? Zoals het u reeds bij herhaling werd aangeraden?

Maar het is uw keuze natuurlijk, waarbij u echter zult moeten aanvaarden dat Stena Line 1200 eurootjes rijker blijft.


Beste,

Als u bovenstaande goed hebt gelezen heb ik dit ook reeds gedaan….

mvg,

Celen Ilse.


Hallo @Ilse0809,

Op bepaalde momenten kan het soms heel druk zijn op onze lijnen. Momenteel is het bijvoorbeeld heel rustig en zeker het moment om te bellen. 

We gaan in dit geval ook zeker moeten afwachten wat de ombudsman zegt. Maar ik weet natuurlijk niet hoe druk ze het daar hebben. En wanneer ze jouw zaak gaan behandelen. 

Groetjes, Joyce. 


Beste,

Als u bovenstaande goed hebt gelezen heb ik dit ook reeds gedaan….

mvg,

Celen Ilse.

Als u met “dit” zou bedoelen klacht te hebben ingediend bij de ombudsman, dan moet u toch weten dat er circa 6 maanden tot een jaar op de uitslag dient gewacht te worden.

Maar sta mij toe op te merken: u beweert 10 jaar bij de financiële diensten van de BPost gewerkt te hebben. Dan zou u toch moeten weten dat er aan de gestandaardiseerde procedures niet te tornen valt. Zoals bijvoorbeeld dat, wanneer een rekening niet meer bestaat, het geld geretourneerd wordt naar de rekening van opdrachtgever. Dus dat in dezes noch BNP noch BPost iets in de pap te brokken hebben. En toch blijft u hier steevast beweren niet te weten waar uw 1200 euro zich nu zouden bevinden. Toch blijft u bij BNP aandringen “het op te lossen”.

Het spijt mij, maar mij bekruipt een gevoel van ongeloof.

 

 

 


Beste,

 

Als u niks zinnigs te zeggen hebt kunt u mij uw domme commentaar besparen!

Mvg.


Beste @Oude duts,

Onze community is er om mensen te proberen helpen en wegwijs te maken. We willen ervoor zorgen dat het gebruik van deze pagina aangenaam en veilig blijft. We vragen je om geen discriminerende, illegale of agressieve inhoud te publiceren. 

Bij deze een waarschuwing voor jouw taalgebruik en het beledigen van andere mensen. 

Groetjes, Joyce. 


Reageer