op zaterdag heb ik om 9u30 een instantstorting gedaan naar een andere rekening (wel van een andere bank) in een Fortiskantoor zelf. Ik heb een bewijs gekregen dat de storting nog dezelfde dag zou uitgevoerd worden, ik heb er ook extra kosten voor betaald. Na 12 u is de storting nog steeds niet doorgevoerd. Is dit normaal ? Vorige keren ging dit vlotjes.
instantstorting
Hallo Carine,
Ik vrees dat je zaterdag verkeerde info hebt gekregen, mijn oprechte excuses daarvoor. Je krijgt van mij zo meteen ook nog een privébericht zodat ik het verder voor jou op kan volgen.
Echte uitgaande instant overschrijvingen zijn bij onze bank voorlopig enkel beschikbaar voor ondernemers die met Easy Banking Business werken. Voor particulieren bestaan momenteel enkel dringende overschrijvingen die door een medewerker uitgevoerd kunnen worden.
Het verschil is dat we bij een dringende overschrijving de opdracht geven aan de verrekenkamers (de bankoverkoepelende diensten die alle overschrijvingen verwerken) om de verrichting nog de dag zelf uit te voeren.
Alleen werken zij niet in het weekend. Je verrichting had dus nooit als dringend verzonden kunnen worden en had zaterdag ook niet op die manier verwerkt mogen worden.
Reageer
Registreer op de community
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Welkom
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.