Skip to main content

Hello,

Ik heb samen met mijn vrouw een bankrekening bij Pnb Parisbas Fortis. Ik heb een lopende rekening(zichtrekening) .Ik heb een Bancontact VISA Debit kaart en mijn vrouw ook.

Wij hebben ook een gezamenlijke bankrekening. 

Ik kan vanaf mijn spaarrekening een bedrag overschrijven naar mijn zichtrekening. Ook kan ik van de gezamenlijke bankrekening een bedrag overschrijven naar mijn zichtrekening.

Echter mijn vrouw kan geen geld overschrijven van haar spaarrekening naar de zichtrekening, omdat alleen de opdrachtgever dit kan. Blijkbaar is dit zo omdat mijn vrouw geen zichtrekening heeft bij Pnb Parisbas Fortis. Ze kan wel inkopen doen met haar bancontact debit kaart en online overschrijvingen. .

Is het juist dat zowel de man als de vrouw een zichtrekening moeten hebben om van hun spaarrekening een bedrag te kunnen overschrijven naar de zichtrekening?

Is het mogelijk om van de spaarrekening van mijn vrouw een bedrag over te schrijven naar de gezamenlijke rekening?

Graag uw advies hierover.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

 

Gilbert Van Rumst

 

Hey @gilberto ,

 

om van een spaarrekening naar een zichtrekening over te schrijven moet de houderschap hetzelfde zijn, met andere woorden: indien een spaarrekening op één naam staat, kan er enkel overgeschreven worden naar een zichtrekening met één naam.

Is de spaarrekening op twee namen, dan kan enkel overgeschreven worden naar de passende zichtrekening met twee namen.

 

Er is hier echter een uitzondering op: Indien jullie getrouwd zijn, en dit staat in ons systeem, dan kan er wel overgeschreven worden van een spaarrekening op eigen naam naar een zichtrekening op twee namen.

 

Dus indien jullie getrouwd zijn en dit nog niet in ons systeem staat, kan dit het beste toegevoegd worden voor jullie klantenprofielen. Dan is het niet nodig voor je vrouw om haar eigen zichtrekening te openen en kan er via jullie huidige spaar- en zichtrekeningen gewerkt worden.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Jess


Reageer