Skip to main content

Is het mogelijk om geld van mijn portefeuillerekening naar mijn zichtrekening over te schrijven met easy banking?

Ik kan bij de overschrijving niet het rekeningnummer van de portefeuillerekening ingeven als de rekening “Van”

Moet ik dat vragen aan mijn priority banker of is er een andere manier?

MVG

Rudy Standaert

 

 

Hallo @RudyStandaert,

Bedankt voor je bericht.

Als de rekening deel maakt van een contract vermogensbeheer dan kan je dus inderdaad best je persoonlijk adviseur hiervoor contacteren.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD


Is er dan geen andere mogelijkheid?


Hallo @RudyStandaert,

De rekening is dus apart van je andere rekeningen. Dat is ook het doel van de rekening, dat er dus een duidelijke scheiding blijft tussen je beleggingstransacties en je meer “huishoudelijke” transacties op je zichtrekening. Vandaar dat je dus ook die rekening niet kan selecteren in het overschrijvingsformulier.

Het is bijvoorbeeld wel mogelijk effecten te verkopen en dan de opbrengst hiervan te laten storten op een zichtrekening. Je kan hier de stappen vinden hoe je de effecten kan verhandelen: Effecten verhandelen via Easy Banking Web | Community BNP Paribas Fortis

Voor andere transacties via de portefeuillerekening kan je dan contact nemen met je persoonlijke adviseur.

Met vriendelijke groeten,

LarsD


Hartelijk bedankt, Lars


Reageer