Skip to main content

Ik heb in 2002 een rekening geopend voor mijn petekindje. Ik heb daar 18 jaar elke maand trouw geld op gestort, dit tot 2 november 2022 , ze werd toen 18jaar en kon dan haar geld afhalen. Omdat het toen midden corona periode was , was het niet zo evident om bij de bank binnen te mogen. Ze is later dan naar het bankfiliaal in Westmalle geweest. Ze zeiden haar daar dat ze haar naam nergens terug vonden en dus ook de rekening niet. Een tijdje geleden wilde ik hier in Deurne bij Fortis gaan om meer uitleg te vragen, maar je kan daar alleen een afspraak maken via een code. Dat heb ik geprobeerd. Ik moet enkele dagen doorgeven die paste voor me en dan zouden ze me bellen. Ik heb niet van hen vernomen. Daarna heb ik Fortis in Brussel gebeld, waar een hele lieve meneer me te woord stond, hij ging er voor zorgen dat Fortis Deurne me zou contacteren voor een afspraak, maar ook toen heb ik niet meer gehoord. 

Het kan toch niet dat ik 18 jaar geld stort en die rekening gewoon in rook opgaat ??? 

Ik hoop dat jullie me via deze weg toch nog verder kunnen helpen. 

Ik hoop bij deze dat ik nu echt wel geholpen ga worden, want het heeft nu al lang genoeg geduurd. 

Mvg, 

 

 

 

Dag @Hild Raus,

 

We hebben de persoonlijke gegevens van jou en je nichtje om veiligheidsheidsredenen verwijderd uit jouw post. We raden aan om zulke info nooit openbaar te delen.
Via dit kanaal hebben we geen toegang tot persoonlijke gegevens en kunnen we helaas niets nakijken.

Was dit een rekening die op haar naam geopend was of op jouw naam stond? Normaal kan enkel een wettelijke vertegenwoordiger een zicht- of spaarrekening openen voor een minderjarig kind. 

Als je kan aanmelden in pc banking en een livechat start dan kunnen we dit via een beveiligde chat nakijken. 

Een afspraak kan hier worden ingepland:Een afspraak maken (bnpparibasfortis.be)

Anders kan je ons ook bellen via de app via communicatie, hulp en contact, rekeningen en kaarten, ik vind niet wat ik zoek, Easy Banking Centre of op het nummer 02 762 60 00 zodat we dit opnieuw kunnen nakijken.

 

Groetjes,

Kim 


Ik heb in 2002 een rekening geopend voor mijn petekindje.

Tja, in 2002 bestond Fortis nog niet, het was nog de ter ziele gegane Generale Bankmaatschappij. En naderhand is ook Fortis ter ziele gegaan, en bovendien werden inmiddels de meeste oude getrouwe bedienden en directeurs de laan uitgestuurd. Dus vraagt het waarschijnlijk wel wat meer dan louter goede wil om uw zaak in het reine te trekken.

Mijn advies is derhalve de stier bij de horens te vatten, en klacht in te dienen bij de ombudsman voor financiële instellingen:

https://www.ombudsfin.be/nl/klacht-indienen

Het zou best wel zes maanden tot een jaar kunnen duren voordat er een beslissing zal vallen, maar u hebt dan toch tenminste de zekerheid hierover. En bovendien zult u zodoende een peperdure telefoonrekening naar nummer 02 762 60 00 kunnen vermijden.  

 


Reageer