Skip to main content

Mijn rekeningen zijn geblokkeerd.Mijn vrouw is 2 jaar en 8 maanden geleden gestorven.Geen schuld of niets maar een week geleden doe in een overschrijving naar mijn spaarboekje en plots kan ik er niets meer afhalen. Ik moest een attest opsturen naar nalatenschappen in Antwerpen van Parisbas en die hebben me een mailadres per telefoon gegeven maar die klopt niet.

natat-antw@bnpparibas.com

Kunt U mij het goeie mailadres geven aub ?

Hallo @bongo

 

Bedankt voor je bericht. Eerst en vooral mijn deelneming met het overlijden van je echtgenote. 

Je kan het attest versturen naar het volgende e-mailadres: nalat-antw@bnpparibasfortis.com

 

Ik hoop dat het snel voor jou opgelost wordt. 

 

Ps: Jouw mening telt! We willen jou graag uitnodigen om je ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en volledig anonieme) tevredenheidsenquête. Door jouw bijdrage kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

 

 

Groetjes, 

Eschauma


Bedankt voor het antwoord.

Ik heb echter nog een vraag waar ik geen antwoord op heb van Parisbas Fortis.

Zoals gezegt is mijn vrouw 2 jaar en 8 maanden geleden gestorven.Oké ik ben 80 jaar oud en ben niet zoveel op de hoogte van erfenis enz...Ik begrijp dat er enkele formulieren moeten ingevuld worden maar wat ik niet begrijp is dat mijn spaarrekening na 2 jaar geblokkeerd is nadat ik eerst 2000 en daarna 300 euro erop gestort heb en nu niets ervan kan afhalen.Deze spaarrekening heeft niets met mijn overleden vrouw te maken en is van mij persoonlijk.Ik wist niets van deze blokkering en heb gevraagd aan het agentschap waar ik woon maar daar hebben ze ook geen degelijk antwoord .Ik woon nu in Waals Brabant en ik begrijp de Franse taal maar al die moeilijke termen begrijp ik niet want ik ben normaal Nederlandstalig.In het agentschap kennen ze geen  Nederlands.Langs de telefoon van Fortis zeggen ze :je moet naar het plaatselijk kantoor gaan en het plaatselijk kantoor kan mij niet helpen.

Oef….ik ben een rasechte Belg van 80 jaar,ik ken een klein beetje van computer maar wat moeten die mensen van 80 jaar en meer doen als ze niets van de moderne wereld kennen diein zo een situatie zitten.

Groeten Gerard


Hallo @bongo

 

Bedankt voor je bericht. 

Ik begrijp dat het niet altijd even makkelijk moet zijn om niet in je eigen moedertaal verder geholpen te worden. Dit is echter een publiek kanaal waardoor ik geen toegang krijg tot je persoonlijke gegevens om dit verder voor jou na te kijken. In bepaalde gevallen kan het wel dat ook de rekening van de partner geblokkeerd worden. Het is mogelijk dat de rekening al langer geblokkeerd werd, aangezien bij overlijden de afhalingen van de rekeningen geblokkeerd worden. Indien je nu pas geld van de rekening wou afhalen is het mogelijk dat je dit nu pas opmerkte.


Aarzel niet om ons te contacteren mocht je nog bijkomende vragen hebben. 


Ik wens je alvast nog een fijne middag. 

 

Groetjes, 

Eschauma


Reageer