Skip to main content
Beantwoord

annulatieverzekering

  • 31 May 2024
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Ik wil nu, 31/05/2024, een reis boeken die doorgaat van 8/11/24 tot 23/11/24. Ik zal die betalen met de Mastercard Gold kredietkaart. Er wordt een voorschot gevraagd van 40%.

Wat kan ik wanneer betalen om van de annulatieverzekering te kunnen genieten, rekening houdend met de 120 dagen waarbinnen de reis moet plaatsvinden? 

Ben ik gedekt als ik nu 30% betaal en de overige 70% binnen de termijn van 120 dagen?

 

5 reacties

Reputatie 5

Hallo @HildeM,

Bedankt voor je bericht.

Dat onderscheid wordt niet gemaakt in de vermelde voorwaarden van de Waarborg reisannulering/reiswijziging/reisonderbreking voor Mastercard Gold.

Op pagina 7 van het document waarin de voorwaarden staan wordt het volgende vermeld:

“elke verplaatsing waarvan het vertrekpunt het domicilie van de verzekerde en/of zijn familie is, van meer dan 100 km vanaf dit domicilie en waarvan de kosten voor de heen- en terugreis en de verblijfkosten, op de in de reisvoorwaarden voorziene datum, voor ten minste 70% betaald zijn met de verzekerde kredietkaart. De verplaatsing en het verblijf moeten plaats vinden tijdens een periode van maximaal 120 opeenvolgende dagen. De waarborg is niet van toepassing op reizen waarvoor nog geen betaling met de kredietkaart heeft plaatsgevonden of op de bestelbon ook geen betaling met de gold card in de toekomst vermeld staat op de datum van het schadegeval dat leidt tot de annulering, onderbreking of wijziging van de reis. De verzekerde reis moet de reis zijn van de verzekerde of een lid van zijn familie”

Kortom: je moet dus voor de reis (voorschot + overige) in totaal ten minste voor 70% hebben betaald met de kredietkaart om nadien te kunnen voldoen aan de voorwaarden om gedekt te zijn door deze waarborg.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

toch graag een concreet antwoord op mijn vraag:

Wat moet ik wanneer betalen om van de annulatieverzekering te kunnen genieten, rekening houdend met de 120 dagen waarbinnen de reis moet plaatsvinden?

Volgens de tekst slaat 120 dagen op het verblijf en de reis niet op de betaling.

Als ik het zo lees is de betaling ook niet beperkt tot enkele betaling en zou je er vanuit mogen gaan dat voor deze specifieke reis het betaalde (aan toonbaar) betaalde bedra verzekerd zou moeten zijn.

Ik neem ook aan dat je voor aanvang (redelijk optijd ) volledig betaald.

Geen expert en heb ook niet verder alle voorwaarden gelezen.

 

Rens

Heb ik het dan verkeerd begrepen en slaat die 120 dagen op de reistijd die niet meer dan 4 maanden mag zijn?

Reputatie 2

Beste @HildeM

Bedankt voor je bericht. De 120 dagen heeft inderdaad betrekking op de duur van de reis, niet op de termijn dat je de reis op voorhand boekt. Om aanspraak te kunnen maken op deze verzekering, mag de duur reis dus niet langer dan 120 dagen zijn. Wat betreft de betaling dien je de reis in totaal voor minstens 70% met de MC Gold betaald te hebben (voorschot en eindafrekening). Ter info: mocht je ooit een beroep moeten doen op de annulatieverzekering (hopelijk niet uiteraard), dien je telefonisch contact op te nemen met het nummer 02 664 45 25. Mocht je nog vragen hebben, laat dan maar iets weten. Het is nog even, maar ik wens je alvast een aangename reis toe. 

Groetjes,

JoachimJ

Reageer