Beantwoord

Aandelen & dividenden

  • 2 July 2023
  • 5 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 2

Als je een dividend ontvangt dan verschijnt dit als een (gewone) verrichting op je zichtrekening.

De details ervan kan je echter (nog) niet opslaan (csv pdf formaat) of afdrukken, zie m'n eerdere opmerking/vraag/suggestie hierover.

Omdat het overzicht van je zichtrekening alle in-en uitgaven ervan toont, is het best niet-gemakkelijk om een verrichting 'dividend' bericht te vinden.

-Als je een beleggersrekening hebt (rekening om alle beleggingen overzichtelijk(er) te houden...) dan kan het dividenduitkeringsbericht best hier terecht komen, misschien via een in te stellen optie via voorkeuren

-Alle verrichtingen dividenduitkering kunnen best ook gegroepeerd worden,  zodat je deze bv. kan raadplegen via 'Mijn beleggingen' , gesorteerd en/of geselecteerd per periode

 

Bedankt voor het lezen en ev. reactie…

 

Mvg,

 

ps : het is ‘dividend’ en niet ‘divident’ zoals in de ‘trefwoorden...tags...’ wordt getoond

 

icon

Beste antwoord van Jonas F 3 July 2023, 12:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Als je een dividend ontvangt dan verschijnt dit als een (gewone) verrichting op je zichtrekening.

De details ervan kan je echter (nog) niet opslaan (csv pdf formaat) of afdrukken, zie m'n eerdere opmerking/vraag/suggestie hierover.

Omdat het overzicht van je zichtrekening alle in-en uitgaven ervan toont, is het best niet-gemakkelijk om een verrichting 'dividend' bericht te vinden.

-Als je een beleggersrekening hebt (rekening om alle beleggingen overzichtelijk(er) te houden...) dan kan het dividenduitkeringsbericht best hier terecht komen, misschien via een in te stellen optie via voorkeuren

-Alle verrichtingen dividenduitkering kunnen best ook gegroepeerd worden,  zodat je deze bv. kan raadplegen via 'Mijn beleggingen' , gesorteerd en/of geselecteerd per periode

 

Bedankt voor het lezen en ev. reactie…

 

Mvg,

 

ps : het is ‘dividend’ en niet ‘divident’ zoals in de ‘trefwoorden...tags...’ wordt getoond

 

Dag DirkRen,

Dankjewel om de schrijffout te melden, ik heb de juiste tag toegevoegd en het doorgegeven aan onze interne dienst zodat we de onjuiste tag kunnen verwijderen.

Hieronder geef ik je even mee hoe je de functie verrichtingen zoeken kunt gebruiken om bepaalde verrichtingen te groeperen:

Hoe verrichtingen zoeken in Easy Banking | Community BNP Paribas Fortis

Je kan onder andere zoeken op bedrag, op specifieke datum of periode, op de naam van een begunstigde en op een rekeningnummer. Nadien kan je ze downloaden.

Voor alle dividenduitkeringen krijg je in de kolom fiscale berichten van je rekeninguittreksels telkens een fiscaal attest beschikbaar. Op die manier kan je het gemakkelijk ingeven in je belastingsaangifte indien nodig.

Hopelijk ben je verder geholpen met deze informatie.

Veel succes!
Jonas F.

Reputatie 2

Je info laat me echter nog niet toe om een overzichtelijk overzicht van de ontvangen dividenden (laat we aannemen dit jaar) te kunnen raadplegen.

 

De zoekopdracht met de te kiezen criteria zoals bedrag, datum, periode etc… vertoont echter géén ‘optie ‘Dividend’ als hoofding’…

 

‘ de kolom fiscale berichten van je rekeninguittreksels’ zoals vermeld, vind ik niet onmiddellijk terug.

 

Toch bedankt voor je eerdere bericht en wachtend op een volgend…

 

Mvg,

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Je info laat me echter nog niet toe om een overzichtelijk overzicht van de ontvangen dividenden (laat we aannemen dit jaar) te kunnen raadplegen.

 

De zoekopdracht met de te kiezen criteria zoals bedrag, datum, periode etc… vertoont echter géén ‘optie ‘Dividend’ als hoofding’…

 

‘ de kolom fiscale berichten van je rekeninguittreksels’ zoals vermeld, vind ik niet onmiddellijk terug.

 

Toch bedankt voor je eerdere bericht en wachtend op een volgend…

 

Mvg,

Beste DirkRen,

Het was voor mij onduidelijk wat er net misgaat bij jou dus ik heb het zelf even uitgetest.

Je dient via de functie verrichtingen zoeken je zichtrekening aan te duiden waarop je dividenden gestort worden. Nadien kan je de zoekfunctie gebruiken om te zoeken op ‘dividend’.

Je dient er wel op te letten dat je in de zoekbalk  geen criteria hebt geselecteerd om te filteren. Als je bijvoorbeeld zou zoeken op ‘bedrag gelijk aan’ ‘dividend’ of ‘naam begunstigde’ ‘dividend’ dan zal je natuurlijk geen resultaten krijgen aangezien geen enkel bedrag of naam van de begunstigde ‘dividend’ is.

Je dient dus een zoekopdracht te starten op je rekening als ‘dividend’  zonder criteria te selecteren. Nadien zul je de resultaten krijgen van alle dividenduitkeringen. Er staat duidelijk in de resultaten ‘dividend in contanten’.

Vervolgens kun je kiezen om alsnog criteria toe te voegen aan je resultaten bijvoorbeeld de ‘periode’ van 2022.

Op die manier zullen alle resultaten tevoorschijn komen voor dividenduitkeringen die werden gestort op je rekening in het jaar 2022. Je kan het overzicht gemakkelijk downloaden als jouw gewenst bestandsformaat.

De kolom ‘fiscale berichten’ zul je niet terug vinden in de functie verrichtingen zoeken maar bij ‘mijn rekeninguittreksels’ via Easy banking web. Ik link je nog even waar je dit vindt.

Je rekeninguittreksels raadplegen via Easy Banking | Community BNP Paribas Fortis

Tenslotte klik je door op je rekening waarvan je de uittreksels raadpleegt en in de kolom ‘fiscale berichten’ zie je alle officiële documenten van jouw dividenduitkeringen.

Hopelijk is dit wat duidelijk voor jou en laat gerust weten of het gelukt is of niet.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reputatie 2

Ontzettend bedankt voor je goeie én duidelijke uitleg!

 

Dit heeft me erg goed verder geholpen en  zijn er tegelijkertijd veel vragen opgelost…

 

Mvg,

 

Reputatie 2

Ontzettend bedankt voor je goeie én duidelijke uitleg!

 

Dit heeft me erg goed verder geholpen en  zijn er tegelijkertijd veel vragen opgelost…

 

Mvg,

Dag DirkRen,

Ik ben blij om te lezen dat het allemaal goed gelukt is!

Hieronder link ik je nog een uitnodiging naar onze tevredenheidsenquête. Je kan je mening geven over onze dienstverlening zodat we kunnen peilen naar de tevredenheid van onze leden en/of bezoekers.

Het zou me een plezier doen moest je hiervoor de tijd nemen maar het is uiteraard niet verplicht en de vragenlijst is anoniem.

Jouw mening telt! Ik nodig je uit om deel te nemen aan onze tevredenheidsenquête die maar enkele minuten van uw tijd in beslag neemt. https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reageer