Beantwoord

Aandelen onjuiste koersinfo

  • 8 August 2023
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 2

Op 08/08 om 19:03H (m) wens ik een Europees (niet-Belgisch) aandeel genoteerd op een beurs die sloot om 17:00H  te verkopen.

EasyBankWeb toont bij het opzoeken van dit aandeel (koop parcours) een aandelenkoers die niet overeenkomt met de real-time sluitingskoers van dit aandeel : de getoonde koers dateert van 15:59H.

EasyBankWeb toont bij het opzoeken van dit aandeel (verkoop parcours) een aandelendata 'Best Execution' van 07/08 (een dag voor die van 08/08 (m)).

Als ik op datzelfde moment (m) dit aandeel effectief wens te verkopen, dan komt het voorgestelde 'marktorder' ook al helemaal niet overeen met de realiteit zodanig dat een serieus verkooporder de mist ingaat.

Bedankt voor 't lezen!

Mvg,

icon

Beste antwoord van Tim DL 9 August 2023, 10:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1

Op 08/08 om 19:03H (m) wens ik een Europees (niet-Belgisch) aandeel genoteerd op een beurs die sloot om 17:00H  te verkopen.

EasyBankWeb toont bij het opzoeken van dit aandeel (koop parcours) een aandelenkoers die niet overeenkomt met de real-time sluitingskoers van dit aandeel : de getoonde koers dateert van 15:59H.

EasyBankWeb toont bij het opzoeken van dit aandeel (verkoop parcours) een aandelendata 'Best Execution' van 07/08 (een dag voor die van 08/08 (m)).

Als ik op datzelfde moment (m) dit aandeel effectief wens te verkopen, dan komt het voorgestelde 'marktorder' ook al helemaal niet overeen met de realiteit zodanig dat een serieus verkooporder de mist ingaat.

Bedankt voor 't lezen!

Mvg,

Dag DirkRen,

 

Bedankt voor je bericht.

 

De waardes van aandelen en effecten op uw Easy Banking Web zijn niet real time.

Hier zit namelijk een vertraging op wat per x tijd wordt geupdate.

 

Wanneer u echter een effect zou aan- of verkopen en u geeft het in als order om te kopen of verkopen aan marktprijs zal deze ook aan de meest correcte real time marktprijs (of prijs bij opening van de beurs) aangekocht of verkocht worden, niet aan de waarde van op uw Easy Banking Web indien deze niet overeenkomt.

 

Het is dus aangeraden om steeds de real time waardes ook na te kijken en niet volledig op de waardes op uw Easy Banking Web te baseren.

 

Groetjes, 

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

 

 

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie.

 

Ik dacht al, dat wat jij aanhaalt als reden, de reden van de onjuiste koersinfo is

 

Maar zoals je vooropstelt :

‘De waardes van aandelen en effecten op uw Easy Banking Web zijn niet real time.

Hier zit namelijk een vertraging op wat per x tijd wordt geupdate.’

én de koersinfo bij een geplande verkoop één (volle) dag scheelt, dan trek ik toch aan de alarmbel met de vraag om de realtime iets méér realtime te maken…

Wordt vervolgd ?!

 

Mvg,

 

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie.

 

Ik dacht al, dat wat jij aanhaalt als reden, de reden van de onjuiste koersinfo is

 

Maar zoals je vooropstelt :

‘De waardes van aandelen en effecten op uw Easy Banking Web zijn niet real time.

Hier zit namelijk een vertraging op wat per x tijd wordt geupdate.’

én de koersinfo bij een geplande verkoop één (volle) dag scheelt, dan trek ik toch aan de alarmbel met de vraag om de realtime iets méér realtime te maken…

Wordt vervolgd ?!

 

Mvg,

 

Hallo @DirkRen ,

 

Ik begrijp dat dit inderdaad kan afschrikken.

We zullen dit doorgeven zodat dit kan nagekeken worden.

Je mag dit ook altijd ingeven als suggestie op onze site via onderstaande link: 

Suggestie (bnpparibasfortis.be)

 

Groetjes,

Tim DL

Reputatie 2

Bedankt voor je feedback!

 

Mvg,

 

Reageer