Beantwoord

Schatkistcertificaat

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Kan ik via BNP Paribas ook zogenaamde schatkistcertificaten kopen van Belgie?

icon

Beste antwoord van Tim DL 12 September 2023, 15:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Kan ik via BNP Paribas ook zogenaamde schatkistcertificaten kopen van Belgie?

Dag @N.K,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Dat is mogelijk. Je kan dit telefonisch op het nummer 02 433 41 34 met jeuw klantnummer en Easy Banking Phone code (Een adviseur beveiligd contacteren met de Easy Banking Phone-code | Community BNP Paribas Fortis) bij de hand, of op je Easy Banking Web.

Op uw Easy Banking Web kan je dit via ‘Beleggingen’ → ‘Mijn beleggingen’, rechts van je effectenrekening doorgaan naar ‘Kopen’. 

In beide gevallen zal je de ISIN code wel nodig hebben.

 

Groetjes,

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ik heb nog een twee-tal vragen:

  1. Wat zijn de totale kosten die mij worden aangerekend door BNP Paribas indien ik schatkistcertificaten aankoop?
  2. Ik ga ervan uit dat ik op de op de verkregen rente weer 30 procent onroerende voorheffing moet betalen? En zijn er nog andere vormen van belastingen?

 

Reputatie 1

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ik heb nog een twee-tal vragen:

  1. Wat zijn de totale kosten die mij worden aangerekend door BNP Paribas indien ik schatkistcertificaten aankoop?
  2. Ik ga ervan uit dat ik op de op de verkregen rente weer 30 procent onroerende voorheffing moet betalen? En zijn er nog andere vormen van belastingen?

 

Dat hangt van effect tot effect af. Deze informatie zal allemaal staan bij het effect op de Easy Banking Web, of wordt ook telefonisch overlopen indien u het telefonisch wenst. De kosten worden ook overlopen voor het bevestigen.

De roerende voorheffting van 15 procent in plaats van 30 was zeer uitzonderlijk en enkel voor de afgelopen staatsbon. Dus voor een schatkistcertificaat zal het normaal 30 procent zijn.

 

Groetjes,

Tim DL

Reageer