Beantwoord

Staatsbon

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik had via mijn effectenrekening bij BNP Paribas de staatsbon gekocht. Echter, er staat altijd een lager bedrag dan ik had gekocht. Ik dacht dat ik mijn ingelegde bedrag plus rente zou terugkrijgen.

 

Waarom staat er een lager bedrag? Vanwege de koers?

icon

Beste antwoord van Tim DL 12 September 2023, 15:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Ik had via mijn effectenrekening bij BNP Paribas de staatsbon gekocht. Echter, er staat altijd een lager bedrag dan ik had gekocht. Ik dacht dat ik mijn ingelegde bedrag plus rente zou terugkrijgen.

 

Waarom staat er een lager bedrag? Vanwege de koers?

Dag @N.K,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Een obligatie en/of staatsbon kan gedurende de looptijd, waarvoor deze is uitgegeven (voor de laatst uitgegeven staatsbon is dit 1 jaar), schommelen van prijs naargelang hoe de markt loopt.

Het kan dus zijn dat deze minder of meer waard wordt gedurende de looptijd. Op eindvervaldag zal deze  dan terug aan 100% van de uitgifteprijs staan en uitbetaald worden.

 

Groetjes, 

Tim DL 

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Plus natuurlijk nog de rente minder de onroerende voorheffing.

Reputatie 1

Plus natuurlijk nog de rente minder de onroerende voorheffing.

Correct.

Indien je nog vragen hebt, aarzel zeker niet om ons te contacteren.

 

Groetjes,

Tim DL

Reageer