Beantwoord

staatsbon order hangend

  • 31 August 2023
  • 8 reacties
  • 672 Bekeken

Ergens in dit forum lees ik dat  het order hangend blijft tot 4 september, 

 

Hoe kan ik zeker weten dat op 4 september er dan geen  probleem opduikt waardoor we de staatsboninschrijving missen?   zoals  bvb  overschrijvingslimieten - technisch probleem-  software - 

Hoe garanderen jullie dat  bij order staatsbon we 100% zeker zijn dat een hangend order overgaat in een effectieve staatsbonaankoop zonder zorgen.

icon

Beste antwoord van LarsD 31 August 2023, 10:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Pvanmarc,

Bedankt voor je bericht.

De status “hangend” heeft inderdaad te maken met het feit dat pas 4 september het belegde kapitaal voor de staatsbon gaat gedebiteerd worden van een vooraf gekozen rekening.

Bij je inschrijving heb je al reeds een bewijs van inschrijving moeten hebben gekregen. Je hebt hiermee de garantie dat je bent ingetekend op de staatsbon.

Op 4 september worden dan de bedragen zonder problemen automatisch gedebiteerd.

Dit is wel enkel van toepassing wanneer je er hebt voor gekozen te laten inschrijven via ons.

Wanneer je hebt ingeschreven via de website van de staatsbon en dan zelf het geld hebt overgeschreven naar hen is het advies dat dit zeker met een dringende overschrijving is gedaan. Het bedrag moet namelijk voor 1 september op het rekeningnummer van de dienst van de Grootboeken staan.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Ok,  bedankt voor de info

Hallo, 

 

Het is 4 september en mijn order is nog steeds hangend.... 

Ook benieuwd of het goed komt vandaag. In de details van het hangend order staat “De bank beschikt niet over de nodige informatie om uw kennis en ervaring te beoordelen met betrekking tot dit (deze) type(s) belegging.
Wij nodigen u uit om de vragenlijst 'Uw kennis en ervaring op het vlak van beleggingen' (opnieuw) in te vullen.”
Volgens de klantendienst zou dat geen probleem zijn voor de verdere afhandeling.
 

Ik stel hetzelfde vast.

Mijn order is nog steeds hangende en mijn centjes staan nog steeds op mijn rekening.

Hopelijk komt dit nog goed.…

Vorige week meer dan 2 uur geprobeerd te bellen naar Fortis, maar telkens werd de verbinding verbroken na 30 minuten omdat de wachttijd te lang was.

Ik werd dus niet geholpen :-(

Mijn orders staan ook nog in de status ‘Hangend’ zonder verdere info...

Idem dito. Het is frustrerend niet te weten wanneer het gaat bevestigd worden. Hoe dan ook, als het niet lukt is het te laat. 4 september : ik vermoed dus dat dit ‘s avonds wordt gedebiteerd en dat het pas op 5 september in de app zichtbaar wordt?

:-) Het werd zojuist geboekt 

 

Reageer