Beantwoord

Type belegging : DRT

  • 11 December 2020
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

In de vrije berichten van mijn effectenrekening vind ik 3 types beleggingen (A=Aandeel; GBF= Globaal Beleggingsfonds), en ook type DRT.

Waar staat de afkorting DRT voor ?

 

 

icon

Beste antwoord van YannickB 14 December 2020, 14:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Anne,

Ik vermoed dat dat staat voor ‘drawing right’; een recht op een aandeel. Heb je toevallig de ISIN-code? Dan kijk ik het meer in detail voor je na.

Hallo Yannick, bedankt voor de vriendelijke reactie.

“Drawing Right”, het kan bijna niet anders.

Zoals gevraagd : die berichten horen steeds bij dezelfde twee codes : ISIN BE0003746600 (Intervest) en FR0000120271 (Total). En gaan over een keuzedividend, al dan niet met herbelegging.

Het heeft lange tijd geduurd voor ik , denk ik althans, de werking achter die DRTs doorhad, omdat dit effecten zijn waarop ik niet zelf heb ingeschreven . (geërfd)

Ik meen nu eindelijk, en hoop ik,  begrepen te hebben dat de twee betrokken aandelen tijdelijk elders “geparkeerd” worden (met - heel verwarrend ! - variërende ISIN-codes en benamingen - ) om dan uiteindelijk weer aan de oorspronkelijke ISIN-code gekoppeld te worden.

Of vergis ik mij?

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Bedankt Anne!

Bij Intervest en Total had je de keuze tussen een uitbetaling in cash, een herinvestering van het dividend in aandelen of een combinatie van beide opties.

Details over de precieze achterliggende werkwijze op niveau van de beurs moet ik je zelf ook verschuldigd blijven. Je kan daarvoor eventueel wel terecht bij mijn collega’s van de dienst beleggingen via 02 433 41 34. Zij hebben ook toegang tot de keuze die je maakte en kunnen je daar ook meer info over geven.

Reageer