Beantwoord

Vraag kosten/simulatie bestelling Thaise baht

  • 14 November 2022
  • 3 reacties
  • 263 Bekeken

Goedemorgen,

 

Als ik bvb voor 400€ Thaise baht zou bestellen, hoeveel baht krijg ik dan hiervoor en hoeveel kosten komen hier eventueel bij? 

Ik weet dat de wisselkoersen dagelijks schommelen, maar ik ben alle mogelijke opties ah vergelijken (baht van hier meenemen, daar met de kaart afhalven, daar €€ wisselen,...), dus het zou fijn zijn dat u mij deze info kan bezorgen.

 

Bedankt! 

icon

Beste antwoord van LarsD 14 November 2022, 14:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo @Tiffany Wouters,

We gaan niet op voorhand je kunnen zeggen welke wisselkosten er bij de bestelling van de valuta komen. Deze veranderen continue (op basis van de koers op dat moment).

Of je nu cash op voorhand bestelt of achteraf gaat afhalen met een kaart, er zullen altijd wisselkosten bij komen.

Het verschil is wel dat er vaste kosten bij komen wanneer je geld haalt via de debetkaart: behandelingskosten van 0,30% van het bedrag +2,86 euro (max 12,09 euro) + wisselkoers van 1,63% van het bedrag (dat is de wisselkoers op basis van degene van de Europese Centrale Bank of Mastercard/VISA).

Hetzelfde ook bij de kredietkaart. Dan komt er een vaste kost van 6 euro + 1,60% wisselmarge per opname bij. 

Ok, maar zijn er los van de wisselkosten nog andere VASTE kosten waarmee rekening gehouden moet worden, zoals een % vh bedrag of een vast bedrag? (zoals bvb behandelingskosten/dossierkosten/nog kosten waar ik geen weet van heb) 

Reputatie 4

@Tiffany Wouters 

Er wordt een marge genomen wanneer je de valuta bestelt en ophaalt via één van onze kantoren. Deze vergoeding betaal je als dekking van het wisselrisico + de werkingskosten. Bij alle andere valuta (buiten Amerikaanse Dollar) is dit 2,25%. 

De wisselkoers is trouwens de koers van de dag waarop de bestelling afgehaald wordt en niet de koers van de dag waarop de bestelling geplaatst werd.

Je kan ook een volledig overzicht vinden van alle kosten op onze website. 

 

Reageer