Skip to main content

Ik ben zo goed als permanent in buitenland (momenteel US) i.v.m. mijn wereldreis project per zeilboot. Het is de 2de keer dat mijn EASY Bank App geblokkeerd wordt. Waarom weet ik niet. Gewoonweg heel vervelend. Wanneer ik de Easy Bank App wil heraktiveren, moet ik een GSM nummer ingeven waarnaartoe dan een code gestuurd wordt om verder te gaan. Ik kan in de GSM lijst alle landen vinden en vul dus mijn AMERIKAANS GSM nummer in. Ik heb geen Belgisch nummer. Ik ontvang de code niet en kan dus niet verder. HOE LUKT HET ME OM DE EASY BANK APP WEER TE KUNNEN GEBRUIKEN?

Hey Sigrid Greven,

 

kan je nakijken of alle datum en tijd instellingen van je toestel op automatisch staan?

 

Daarnaast, kan je ook deze instellingen nakijken, indien je een iPhone gebruikt?

1. Instellingen

2. Privacy en beveiliging

3. Locatievoorzieningen

4. Activeer « Locatievoorzieningen »

 

Hou ons zeker op de hoogte of het wel/niet lukt.

 

 

Groetjes,

Jess

 

Denk eraan dat dit een openbaar platform is, vermeld dus zeker geen persoonlijke gegevens!


Hallo Jess,

ja datum & tijd zijn ingesteld op automatisch. Daar ligt het niet aan. Wat dan wel? Hoe kan ik de ‘Easy’Banking app weer aan de praat krijgen, gebruiken. Dank bij voorbaat. Sigrid


Hallo @Sigrid Greven,

Mogelijks lukt het niet om jouw app terug te activeren door de FATCA wetgeving. Vanaf de app op jouw gsm detecteerd dat je jezelf bevindt in de USA of in dit geval bijvoorbeeld een Amerikaans telefoonnummer gebruikt, dan gaat deze vast lopen op die bepaalde wetgeving. 

Normaal is dit enkel voor inwoners van de USA, maar we merken dat dit ook vaak gebeurd bij klanten die een bepaalde link met de USA leggen. 

Om dit 100% zeker te weten kan je het beste beveiligd met ons contact opnemen op één van onderstaande manieren.

Via Easy Banking Web kan u bij Berichten een beveiligd bericht sturen of via Hulp nodig? een livechat starten.

U kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Center of Neem contact met ons op. U wordt dan via onze beveiligde lijn doorgeschakeld naar een adviseur die over de juiste expertise beschikt.

Maakt u geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met uw 5-cijferige Easy Banking Phone-code. We staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Groetjes, Joyce. 


Hi Joyce

dank voor je reactie.

Toch nog een paar vraagjes:

1 Wat is de link van Easy Banking Web?

  1. ‘ U kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App ‘ Eh…. als mijn ‘Easy’ Banking App niet meer werkt, gaat dit niet?
  2. op het nummer 02 762 60 00   - ik ga dat proberen. Wish me luck

Sigrid


Hey @Sigrid Greven ,

 

de link van onze website is bnpparibasfortis.be , als je daar bent aangemeld via “hulp nodig” - “livechat starten”, kan je tussen 8 - 20 uur en op zaterdag tussen 9 - 17 uur een beveiligde chat starten. Hou wel rekening mee met het tijdverschil van waar jij bent op dit moment. 

Inderdaad, als de Easy Banking App niet werkt kan je moeilijk bellen vanuit de app :-)

Succes met het bellen, als het toch niet lukt ivm verbinding enz, is de chat nog handig als alternatief!

 

Groetjes,

Jess


Hallo @Sigrid Greven,

Mogelijks lukt het niet om jouw app terug te activeren door de FATCA wetgeving.

Mogelijks!? Wis en zeker.

Overigens worden app en rekeningen  niet door  de FATCA wetgeving geblokkeerd, maar door BNP, met de FATCA-wetgeving als uitvlucht. En dat is een heel ander verhaaltje.

Uitvlucht inderdaad, want de klanten van andere banken ondervinden geen hinder van de “FATCA”.

 


de GSM lijst alle landen vinden en vul dus mijn AMERIKAANS GSM nummer in. I

BNP heeft zonder pardon de toegang tot Easy app geblokkeerd aan iedereen die in de VSA woont of er verblijft, ook al is het verblijf maar tijdelijk.

Kijkt u even wat dieper in deze blog, dit onderwerp is hier al vele malen te berde gekomen. Maar goed dat andere banken geen probleem hebben met die ‘FATCA’, als u begrijpt wat ik bedoel.

 

 


Ik ben niet echt geinteresseerd in FACTA enzo. IK WIL GEWOON MIJN ‘’’’’EASY (HAHAHA WHATS IN A NAME) BANK APP WEER BEZIGEN. En liefst nu direct en zonder te veel issues.

Ik bel  naar dat nummer en krijg een robot aan de lijn die me niet verstaat. Na een uur wel, dan dien ik nummers in te voeren, die robot zegt dat het een verkeerde code is WAT NIET ZO IS en dan wordt ik doorgeschakeld wat nog een half uur duurt, in die tijd hoor ik non stop pushing reclame van de bank. AFSCHUWELIJK. Na 2u heb ik de hoorn op de haak gegooid. Service: 0,00000000

Mijn zin om via de laatste weg (met een robot praten via Easy Banking Web) is over.

HE:LP MIJ ASAP MIJN EASY BANK APP WEER TE BEZIGEN.

O ja, verder heb ik sinds 1 jaar issues met mijn MasterCard, ook al in de US.

What is wrong with BNP?????????

Sigrid, een zeer ontevreden klant


Dag @Sigrid Greven 

De stemrobot vraagt naar jouw klantnummer en naar je Easy Banking Phone Code (als je deze hebt). 

Dat is niet de inlogcode van jouw app maar een beveiligingscode die je via instellingen van pc banking kan aanmaken.

Hier is een handleiding ervan:

 Wij zijn telefonisch van 7-22u bereikbaar. Rond de middag en later op de avond is het rustiger..

Je kan ons ook via een beveiligde chat bereiken, dan kunnen we dit ook  nakijken. Via de community hebben we helaas geen toegang tot persoonlijke gegevens.

Heb je al contact opgenomen met Atos Worldline op het nummer 02 205 85 85 voor de kredietkaart?

Zij kunnen nakijken waarom de kredietkaart niet werkt. Voor kredietkaarten kunnen wij maar beperkte gegevens nakijken.

 

Groetjes,

 

Kim


Dankjewel Kim voor deze info. Ik gaf inderdaad mijn toegangscode (bestaat toevallig ook uit 5 cijfers, ha) voor de APP door. Ik ga aan de slag met je advies en hou jullie op de hoogte of  kom weer aangedraven met meer vragen

mvg

Sigrid


Dankjewel Kim voor deze info. Ik gaf inderdaad mijn toegangscode (bestaat toevallig ook uit 5 cijfers, ha) voor de APP door. Ik ga aan de slag met je advies en hou jullie op de hoogte of  kom weer aangedraven met meer vragen

 

Om Multatuli te parafraseren, “Ik weet dat ik in herhaling val”.

Desalniettemin, leest u toch eerst de bekentenissen van andere een BNP-’medewerker” onder de koppeling hieronder:

 

Amerikaanse inwoners mogen geen gebruik kunnen maken van Easy Banking Web of Easy Banking App

 

Blijkbaar beschouwt BNP u als een inwoner van de VSA, en werd u dientengevolge afgesloten van de beide internettoepassingen, met als gevolgschade dat uw debet- en kredietkaart al evenmin werken ginder in de VSA.

U zou er dus best aan doen niet meer af te wachten. Tenzij u het leuk zou vinden steeds weer met een kluitje in het riet te worden gestuurd.

 

 


Reageer