Beantwoord

Easy banking app blokkeert om de zoveel tijd

  • 1 June 2024
  • 7 reacties
  • 56 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

In maart heb ik voor de eerst keer de app geïnstalleerd op een Moto G9 Play (Android 11). Na een paar dagen/weken aanvaardt de app mijn pin code & vingerafdruk niet meer en blokkeert de app.

 

Ik heb telkens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar telkens komt het probleem terug na een tijdje.

 

Mijn datum & tijd staan automatisch ingesteld en ik heb deze ook al eens uit -en aangezet + reboot, dus daar zou het in principe niet aan kunnen liggen. Ook al zonder vingerafdruk proberen instellen, maar ook dan aanvaardt de app na een tijdje mijn pincode niet meer. 
 

Iemand een idee wat ik nog kan proberen want het begint echt wel vervelend te worden. 

icon

Beste antwoord van Liz 3 June 2024, 10:34

Bekijk origineel

7 reacties

Dag @Kimvz ,

 

Zou het kunnen dat je je niet volledig afmeldt als je onze app afsluit? Dat kan best via de “terug-knop” of via “Instellingen” rechtsonder en dan “Afmelden” rechtboven.

 

Als dat niet gebeurt, zou het kunnen dat je een foutmelding krijgt als je je hierna meer wilt aanmelden. Je toestel herstarten voor het aanmelden kan daar ook bij helpen, maar is uiteraard minder praktisch.

 

Laat je weten of dit bij jou de oorzaak is?

 

Groetjes,

Liz

Dag @Liz 

 

Ik zal eens proberen om altijd uit te loggen na een sessie en zien of het probleem terugkeert, maar lijkt me dan toch eerder een bug dat die authenticatie niet juist afgehandeld wordt, mocht dat de oorzaak zijn?

 

Grt.

Kim

Hallo @Kimvz ,

Weet je per toeval hoeveel werkgeheugen jouw gsm heeft? Want we zien vaak dat mensen hun gebruikte apps in de achtergrond laten open staan (afgemeld of niet). Maar als het werkgeheugen van de gsm niet voldoende is, geeft dit dan problemen met de werking van verschillende apps. 

In dit geval kan ik aanraden om regelmatig de achterliggende apps weg te halen, zodat nieuwe apps die je opent voldoende ruimte hebben om te werken.

Groetjes, Joyce. 

@Joycevdv 4gb ram en 64gb opslag. 
Met andere apps geen problemen eigenlijk. 

 

Dag @Kimvz ,

 

Betreft dit jouw totale geheugen of beschikbare geheugen?

 

Groetjes,

Liz

Reputatie 2

Dag @Kimvz ,

 

Betreft dit jouw totale geheugen of beschikbare geheugen?

 

4 GB is het totale werkgeheugen en 64 MB is het totale opslaggeheugen. Het opslaggeheugen is het equivalent van de vroegere harde schijf.

Kortom, deze totalen volstaan ruimschoots voor een goede werking.

Maar een goede werking is enkel maar mogelijk indien de app fatsoenlijk in elkaar zou zitten.

Over nar BNP.

Hallo @Kimvz,

Elke smartphone heeft opslaggeheugen. Deze ruimte is nodig voor het besturingssysteem, geïnstalleerde apps en bestanden. De hoeveelheid opslaggeheugen van je smartphone wordt aangegeven in gigabytes (GB) en verschilt per telefoon.

Tegenwoordig bij de huidige toestellen is 64GB aan opslag een basis voor een gsm. Qua opslag was 64GB ooit (meer dan) voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Vanwege grotere apps, de hogere kwaliteit van media en de veelzijdigheid van smartphones is 64GB lang niet meer goed genoeg. 

Ook wanneer je veel zou filmen of foto’s nemen met jouw gsm, komt dit geheugen vol te staan. Waardoor de werking van zwaardere apps in de problemen kan komen. 

Onze app heeft een ruim werkvermogen nodig door de nodige beveiligingen. 

 

In dit geval kan je het beste nakijken hoe vol jouw 64 gb staat. En zoals eerder vermeld, steeds bij het niet gebruik van apps deze uit de achtergrond halen, zodat zij niet onnodig werkgeheugen opeisen. 

 

Groetjes, Joyce. 

 

Reageer