Beantwoord

easy banking code

  • 2 December 2020
  • 24 reacties
  • 1762 Bekeken

Hallo ,

ik probeer in te loggen op mijn easy Banking app maar deze geeft aan dat de code foutief is maar ik ben heel zeker dat ze juist is . 

icon

Beste antwoord van Shari V 2 December 2020, 11:27

Bekijk origineel

24 reacties

Had hetzelfde probleem, maar heb ontdekt waarom het opdook… Wanneer ik een foutcode krijg bij het intikken van mijn wachtwoord in de app, zit er telkens een klein tijdverschil tussen de echte tijd (tijd op internet/netwerk) en de tijd op mijn gsm… vandaar de foutcode. Soms staat de tijd op mijn gsm iets achter (geen idee waarom...). Ik ga dan op de gsm naar instellingen/systeem/datum en tijd/netwerktijd gebruiken. Ik vink dat even uit en dan weer aan en dan zie ik dat de tijd op mijn gsm weer gelijk loopt met de tijd van het internet (de app)… De code van de app werkt dan weer prima! 

Hartelijk dank voor deze info. De eerstvolgende keer dat ik het opnieuw voorheb zak ik het uitproberen. 

Hallo het probleem met foutieve code heeft mijn vrouw al zeker één of twee jaar meegemaakt. Wij hebben contact opgenomen met de hulpdesk van BNP Fortis en werd afgewimpeld met probeer aan en uit te zetten, en kreeg ook als opmerking dat dit probleem kan gewoon niet, nooit van gehoord van andere klanten,  en ben je er zeker van dat  je de juiste code inbrengt?, uiteindelijk na aanraden van de technische dienst hebben wij een afspraak met een "expert" in ons BNP FORTIS kantoor. Daar kregen wij ook te horen dat dit onmogelijk was, "ben je zeker dat je de juiste code inbrengt"? En weer dat de "expert" had nooit van zo een probleem gehoord, het werd toen "opgelost" door een nieuwe code te maken en en nieuwe kaartlezer te gebruiken, natuurlijk dit heeft helemaal niet geholpen en het probleem komt regelmatig voor!  Deze week, tot tweemaal toe, probeert mijn echtgenote de easy banking app te openen en krijgt onmiddelijk "automatische tijd instellen", dit hebben wij gedaan, zonder resultaat !!! en moesten weer een nieuwe code aanmaken, héél vervelend!!! Nu lees ik dat het idd te maken heeft met tijd instelling, zal eens proberen, ben echt benieuwd

Inderdaad….Het heeft met de tijdinstelling te maken. Ik heb dat al méér al een jaar geleden gemeld. Dit gebeurt  enkel op bepaalde toestellen van  Motorola. Om dit probleem  (enkel op de motorola dus) op te lossen moet de tijd als volgt ingesteld zijn: instellingen /systeem/ tijd “Netwerktijd gebruiken” NIET aanvinken.en de tijd zelf MANUEEL exact invoeren. “Netwerktijdzone gebruiken” en “standardinstellingen voor land gebruiken” moeten wel aangevinkt zijn. Op deze manier zal je de code niet “om de 5 voet” opnieuw moeten instellen op Bnp webbanking.

BNP heeft dus nog steeds geen degelijke oplossing maar met mijn voorstel lukt het wel. 

Mocht je geen voorstan,der zijn van mijn voorstel, probeer geen nieuwe code maar start uw gsm opnieuw op en dan werkt de webbanking wel ZONDER opnieuw en code te moeten invoeren. 

vandaag opnieuw code foutief ontvangen…..maar….

Inderdaad. De tijd op op mijn gsm liep 3’ achter op internettijd op mijn PC. Ik heb uw voorstel (verschillende keren) dus toegepast maar de tijd op mijn gsm bleef 3’ achter lopen. Ik heb vervolgens de gsm opnieuw uitgeschakeld en heropgestart en nu liep de tijd opnieuw correct (overeenkomstig met internettijd op pc). Vervolgens werkte de code van BNP webbanking opnieuw correct.

 

Bijkomende info: Ik heb met google gezocht op ‘motorola g9 internettijd loopt achter’….en hier vind ik inderdaad date er 2 Motorola’s dit probleem hebben. (een bericht van 4 maand geleden….en ongeveer in die periode begon het probleem zich te stellen op mijn gsm)

Reputatie 2

@bnpfse ,

 

bedankt om deze info met ons te delen.

Blij om te horen dat de oorzaak gevonden is en het wel werkt indien de tijd correct staat.

 

Fijne dag verder,

Jill

Dit is nu wel zéér vreemd JillH.

Nu zit mijn echtgenote (co-houder van hetzelfde rekeningnummer) met dit probleem. Zij moest daarnet een nieuwe code aanvragen. De internettijd op haar gsm was nochtans in orde want die liep gelijk met de internettijd op mijn gsm en internettijd op onze PC. Ik heb haar, na 2 pogingen, haar gsm laten heropstarten….en opnieuw lukte de code niet waardoor een nieuwe code moest worden aangevraagd.

 

Hopelijk is dit niet een gevolg van een foute aanpassing in de (mainframe-)software van de app (die vermoedelijk op achtergrond uitgevoerd wordt).

 

Kun je, als moderator, laten onderzoeken wat er nu aan de hand is?

Reputatie 2

@bnpfse ,

 

Is het mogelijk om alsjeblieft eens na te kijken of de tijdsintellingen van je gsm op automatisch staan of niet?

Indien niet automatisch > best op automatisch zetten.

Indien wel automatisch > even deze optie uit- en inschakelen.

 

Het stond uiteraard ook bij mijn echtgenote op “automatisch” (gezien  de acties die ik op mijn eigen gsm uitgevoerd had). Ikheb het nu nog ns nagekeken.

Maar het voorstel “indien wel automatisch” → even deze optie uit- en ischakelen” toepassen terwijl de intyernettijd correct is (en bovendien na heriopstarten van gsm) heb ik niet gedaan. Die optie had ik gisteren, met MIJN gsm, al gedaan en daarmee was het probleem niet opgelost.

Reputatie 2

@bnpfse ,

kan je me alsjeblieft volgende informatie doorgeven, zodat we dit kunnen laten onderzoeken?

  • Merk van je toestel:
  • Model van je toestel:
  • Android of iOS versie (welke versie specifiek):
  • Easy Banking App versie (dit kan je terugvinden als je aangemeld bent in Easy banking App bij Instellingen > Over deze app > onderaan):
  • Tijdstip van je laatste poging:

Alvast bedankt,

Jill

Hierbij de gegevens van de smartphone van echtgenote:

Merk toestel: Motorola

Model van het toestel: MOTO G7 play (XT1952-1)

Android-versie 10

Easy banking App: versie 30.9.39

Tijdstip laatste poging: tussen 9u329 en 9u35 op 02/12/2021.

Hartelijk dank om dit te laten onderzoeken.

Reputatie 2

@bnpfse ,

 

bedankt!

Zodra we meer nieuws hebben, melden we dit via een reactie op dit bericht.

Reputatie 2

@bnpfse ,

 

We hebben inmiddels feedback vernomen van onze technische diensten.

Het technische issue is dus gelinkt aan het merk/type toestel, we merken dat het steeds voorkomt bij bepaalde toestellen van het merk Motorola.

Er zou vandaag een oplossing voorzien zijn.

Kan je ons laten weten hoe je het vanaf morgen ervaart?

 

Alvast bedankt,

Jill

Bedankt voor deze info.

Ik zal het vanaf morgen opvolgen…..maar als de oplossing effectief goed werkt betekent dit dat ik geen nieuwe code meer zal moeten intypen…..dus is het moeilijk vast te stellen of alles goed verloopt.

In ieder geval zal ik na 1 maand maand gebruik feedback geven (als ik het niet vergeet:-)  

Mvg

Félix

Reputatie 2

Super, bedankt Félix! @bnpfse 

 

Nog een fijne dag verder,

Jill

Goeiemorgen Jill,

Je hebt dus niet lang hoeven wachten.

Het heeft welgeteld 1 dag geduurd en wéér 2x (onterecht) foutieve code. De klok stond wel 4’ achter op de internetttijd. Vervolgens smartphone opnieuw opgestart en het werkte weer. He is dus niet opgelost.

Hou je me op de hoogte zodra het probleem opgelost is?

 

Reputatie 3

Dag Lauren.

Dan lijkt het mij geen slecht idee eens het profiel te verwijderen en opnieuw je debetkaart te koppelen met de kaartlezer. Als je de app opent, zie je in de rechterbovenhoek drie puntjes, van daaruit kun je de profielgegevens wissen en dus ook de genaamde code die foutief zou zijn. Daarna kun je dan de gegevens van op de bankkaart invoeren en het proces doorlopen met de kaartlezer om dan ook een nieuwe code te kiezen.

Ja , dit heb ik al eens gedaan en dan blokkeert de app helemaal en kan ik ook mijn rekeningen niet meer zien . 
en op de iPad en telefoon van mijn man werkt de app nog wel . 
 

met vriendelijke groet

Vancamp lauren 

Reputatie 3

Bij het heropstarten van een Apple toestel worden de applicatie’s niet gesloten op de achtergrond. Zou het daaraan kunnen liggen? Andere app’s laten het toe van elkaar te lezen, de easy banking app blokkeert dat waardoor een technische storing kan optreden.

Ja maar de i pad is ook van Apple dus zou die hetzelfde probleem moeten hebben en het geeft geen technische storing maar steeds foutieve code 

met vriendelijke groet

vancamp lauren 

Reputatie 3

En probeer je op het juiste profiel in te loggen? Aan je gsm kun je maar één koppelen, aan de app op de tablet meerdere.

Ja ik ben de enige dat thuis Fortis is .

ik moet nu wachten tot ik thuis ben tot ik kan inloggen want heb mijn kaartlezer nodig , ondanks dat het 3 keer wel de juiste code was en mijn man thuis inlogt met dezelfde code en dit lukt wel . 

Hallo,

ikzelf heb ditzelfde probleem al een half jaar. De laatste tijd gebeurt het wekelijks een keer dat hij de code weigert terwijl ze 100% zeker juist is. Als je na 1 of 2 pogingen een halve dag wacht aanvaardt hij de code ineens terug wel. Er werd mij gezegd dat meerdere klanten dit probleem hebben maar dit geraakt blijkbaar nog steeds niet opgelost. Zeer bizar dat dit zó lang duurt om een oplossing te vinden.

 

Reageer