Skip to main content

Beste,

 

ik wou vragen of het normaal is want ik wou iets bestellen maar ik kan steeds niet betalen want er staat onvoldoende saldo maar er staat nog geld op hoe kan dit ?

 

grtjs Indira 

Dag Indira,

Het is mogelijk dat andere betalingen die je eerder uitvoerde nog niet volledig verwerkt werden.

Je kan dit zien door aan te melden op Easy Banking App en op de rekening waarmee je wilt betalen, te tikken. Bovenaan je verrichtingen zal je 'Gereserveerd' zien staan, met daarnaast een bedrag. Dat bedrag is het totaal van alle transacties die nog verwerkt moeten worden.

Het saldo dat je in onze app ziet, zal alvast wel al rekening houden met deze verrichtingen. Om de gereserveerde bedragen te kunnen zien, moet je ook beschikken over de meest recente versie van onze app. Mogelijk moet je dus wel nog even updaten.


Beste,

 

 Welke bedoel je van die meest recente app?

en wat kan ik updaten want die reserveerde bedrag zie ik steeds en kan niet weg gaan.


We lanceren regelmatig updates voor Easy Banking App om nieuwe functionaliteiten toe te voegen en om andere aanpassingen door te voeren. Afhankelijk van hoe je jouw smartphone of tablet hebt ingesteld, worden die updates automatisch geïnstalleerd, of moet je ze manueel downloaden via de App Store of via Google Play.

Ik vermoed echter dat je de meest recente update van Easy Banking App al hebt, want anders zou je de optie ‘Gereserveerd’ niet zien staan.

De bedragen die daarbij te zien zijn, blijven normaal gezien maximaal 3 werkdagen gereserveerd. Nadien zie je ze op je gewone rekeninghistoriek verschijnen.

Als er toch iets langer blijft staan, dan kan het gaan om een waarborg of reservering die je met een Bancontact-Visa Debit-debetkaart uitvoerde. Bijvoorbeeld voor de huur van een wagen of voor een reis of hotel. In dat geval verdwijnt de reservatie van zodra je het betrokken bedrijf betaald hebt, of dat je contract bij hen afgelopen is.

Zegt dat laatste je niets, dan is er mogelijk een ander probleem en dan bel je ons Easy Banking Centre best op via ‘Contact’ onderaan in Easy Banking App zodat we je rekeningen en kaarten na kunnen kijken. Momenteel zijn we door een technische storing wel gesloten. We doen alvast ons best om onze telefoonlijnen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken.


Ik kan geen geld afhalen ,"overschrijd dagelijks limiet" er staat genoeg geld op de rekening maar ik kan er niet aan??dan nog maar is met tegenzin,bnp bellen ,20min.later..we gaan de technische dienst u laten opbellen,..2uur later..wewr met tegenzin bnp bellen,ditmaal maar 17min..voila mr Wolf ,heb u kaart reset en nu zal je geld kunnen afhalen,nog maar is naar bankautomaat(fortis) ,nee hoor ,nu heel het weekend met kids zonder geld ,en bank niet meer te bereiken natuurlijk,wat een klote service en bank ,heel vermoeiend dit en zenuwslopend dit!!!


wat een klote service en bank ,heel vermoeiend dit en zenuwslopend dit!!!

Het zal er wel niet op beteren, dus probeer alle optie onder ogen te nemen: bankoverstap ⟵ hier klikken


Beste

 

als er onvoldoende saldo op de rekening staat om visa terug te betalen? Wat gebeurt er dan ?

 

bvb 2500€ maar er is maar 1900€ om terug te betalen

is de visa bruikbaar ?


Beste

 

als er onvoldoende saldo op de rekening staat om visa terug te betalen? Wat gebeurt er dan ?

 

bvb 2500€ maar er is maar 1900€ om terug te betalen

is de visa bruikbaar ?

Hey Tamara,

in dat geval gaat het bedrag nog steeds van de rekening. Als gevolg zal de rekening dus negatief staan, in dit geval -400 euro.

-Indien je een kredietlijn hebt om onder nul te mogen gaan op de rekening, is dat geen probleem. Indien je niet onder nul mag gaan, is dit wel een probleem en zullen er ook extra kosten worden aangerekend, naast de gevolgen hieronder;

Als de rekening lang negatief staat, zal de rekening onbruikbaar worden tot 48 nadat deze terug is aangezuiverd en positief staat.

Ook als dit te vaak voorvalt, zal je kredietkaart worden geblokkeerd/afgesloten uit veiligheidsredenen. 

Het is dus altijd aan te raden om alleen uit te geven wat je daadwerkelijk kan terugbetalen op moment van terugbetaling (11de van de maand voor Visa Classic, 13de van de maand voor Mastercard Gold).

Groetjes,

Jess


Beste

 

Ik heb een limiet van 2500€. Kan ik dan terug visa gebruiken ?  Staat de visa dan terug voor 1900€ das dus min die vier honderd euro .  Of  hoe werkt dat


Hey Tamara,

 

de kredietkaart staat los van de zichtrekening. Elke maand krijg je dus het volledige bedrag van de kaart zelf (2500€) terug ter beschikking, ookal staat er niet genoeg geld op de zichtrekening zelf.

 

Daarom dat ik je waarschuw dat, indien je te vaak, te lang ongeoorloofd negatief gaat: de kredietkaart word geblokkeerd of afgesloten voor jouw veiligheid. 

 

Ik raad je aan in jouw geval ook om te bellen naar het Easy Banking Centre, waar ze zicht hebben op jouw klantengegevens en je persoonlijker advies kunnen geven. Via Community hebben wij namelijk geen zicht op klantengegevens.

 

Je kan bellen via de Easy Banking App bij “communicatie” → “help en contact” → “rekeningen en kaarten” OF “lenen” → “ik vind niet wat ik zoek”/”Easy Banking Centre bellen”.

Indien je geen Easy Banking App hebt, kan je rechtstreeks bellen via 02 762 60 00.

Ze zijn beschikbaar tussen 7 - 22 uur en op zaterdag tussen 9 - 17 uur.

Groetjes,

Jess


Op mijn zicht rekening kan ik niet onder nul 


Op mijn zicht rekening kan ik niet onder nul 

Hey Tamara, voor de terugbetaling van de kredietkaart maakt dit niets uit.

Ondanks er niet genoeg op de rekening staat, of de rekening eigenlijk niet onder nul kan, word de terugbetaling van de kredietkaart ALTIJD uitgevoerd.

In het voorbeeld van hierboven heeft je kredietkaart 2500 euro, je hebt 1900 euro staan op de rekening wanneer de terugbetaling word uitgevoerd.

 

Bij gevolg staat je rekening dus 400 euro negatief, terwijl dit eigenlijk niet mag, want je hebt geen kredietlijn om onder nul te gaan.

 

Bij gevolg zullen hier kosten voor worden aangerekend, en kan het zijn dat de rekening tijdelijk word geblokkeerd totdat hij 48 uur volledig terug positief heeft gestaan.

 

Indien je een soort gelijk voorval voor gaat hebben met de volgende Visa afrekening, dan raden we je aan om de rekening voldoende aan te zuiveren zodat deze niet negatief zal komen te staan.

 

Met vriendelijke groeten,

Jess

 


Op mijn zicht rekening kan ik niet onder nul 

Hey Tamara, voor de terugbetaling van de kredietkaart maakt dit niets uit.

Ondanks er niet genoeg op de rekening staat, of de rekening eigenlijk niet onder nul kan, word de terugbetaling van de kredietkaart ALTIJD uitgevoerd.

In het voorbeeld van hierboven heeft je kredietkaart 2500 euro, je hebt 1900 euro staan op de rekening wanneer de terugbetaling word uitgevoerd.

 

Bij gevolg staat je rekening dus 400 euro negatief, terwijl dit eigenlijk niet mag, want je hebt geen kredietlijn om onder nul te gaan.

 

Bij gevolg zullen hier kosten voor worden aangerekend, en kan het zijn dat de rekening tijdelijk word geblokkeerd totdat hij 48 uur volledig terug positief heeft gestaan.

 

Indien je een soort gelijk voorval voor gaat hebben met de volgende Visa afrekening, dan raden we je aan om de rekening voldoende aan te zuiveren zodat deze niet negatief zal komen te staan.

 

Met vriendelijke groeten,

Jess

 

Ofwel een Directe Reserve aanvragen en indien deze wordt toegekend dan zal men tenminste geoorloofd in het rood gaan niettemin wordt toch aangeraden om te proberen van niet onder nul te gaan.


Reageer