Beste Communtiy,
Hiervan overkwam me iets wat me angst aanjoeg: ik ging, verward genoeg om het niet te argwanen, in op de volgende sms:
Gezien de identieke bewoordingen van andere gevallen gemeld op deze site weet ik dat ik het slachtoffer was van phishing. Dit gebeurde om 9 uur, om 21 u blokkeerde ik mijn kaart met Card Stop. Noch mijn Easy Banking-app of Easy Banking-web (op mijn browser op laptop of gsm) functioneerden nog, waardoor ik mijn rekening niet meer kan checken. Eveneens is de helpdesk niet bereikbaar omdat het weekend is. Ik ga morgen naar de bank om garantie te krijgen dat de gestolen gelden beperkt zijn. Kan iemand van jullie mij verdere toelichting geven, in hoeverre er gestolen kan zijn geweest? Ik stuurde al een mail naar jullie phishing-dienst, maar ik wil zo snel mogelijk uitleg. Ook i.v.m. terugbetalingen of verzekeringen. Ik merkte tevens, toen de app nog even werkte, hoe er tot driemaal toe 100 euro gepland stond om overgeschreven te worden naar ik weet niet waar.
Ikzelf ben een beursstudent van 22 jaar en kan me geen diefstal van dit soort vooroorloven. Vandaar de urgentie van mijn klacht.
Vriendelijke groeten,
Arthur