Skip to main content

Beste,

Mijn vader is blind en gebruik phonebanking al jaren om zo zelstandig toegang te krijgen tot zijn rekeningen.

Sinds een tijdje lukt dit niet meer.

Na eindelijk iemand bij jullie vast te krijgen kwam misschein uit de bus dat zijn draagbare hanset niet meer up-to-date is.  We hebben nu een nieuw model aangeschaft op jullie aanraden : DORO PE EASYSET 110.

Via deze proberen wij toegang te krijgen tot de phonebanking.

 

Bij het inbellen op 02 762 60 00 vraagt een stem waarvoor we bellen.  Op vraag om het saldo te raadplegen, worden we doorverwezen naar het menu van de phonebanking.

Hier moet nu het klantennummer worden ingegeven van 10 cijfers en moet men afsluiten met het HEKJE op de telefoon. 

Wanneer we het nummer ingeven en afsluiten met het HEKJE zegt de stem dat er geen geldig klantnummer is ingegeven en het process stokt.

Via een gewone GSM lukt dit wel, want dit hebben we getest.  Probleem is dat se martphones allemaal werken met een aanraakscherm waar mijn vaders niets mee kan aanvangen (hij is blind en kan dus niet zien).

Hoe kan dit opgelost worden?????

Beste @Rokes

Bedankt voor jouw bericht. Betreft het hier telefonisch bankieren via een vast telefoontoestel? Want dat zou normaal gezien moeten lukken. En kan je het nummer 02 762 60 00 bellen en kiezen om doorverbonden te worden met een van onze medewerkers met dat toestel? 

Er zijn nog wel andere mogelijkheden voor blinde of slechtziende mensen om bij ons zelfstandig de bankzaken te beheren. Indien jouw vader over een PC, smartphone of tablet met een schermuitlees programma beschikt, kan er wel een kaartlezer bezorgd worden met spraaktechnologie. Indien jullie hiervan gebruik wensen te maken, kunnen jullie best persoonlijk contact met ons opnemen. 

Groetjes,

JoachimJ


Reageer