Skip to main content
Beantwoord

geld wisselen korea en vraag over bankkaart

  • 26 May 2024
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Beste @YannickB 

Ik had gelezen dat u twee jaar geleden ook naar korea was geweest, wel ik hoop dat u mijn vragen kan beantwoorden en mij helpen. Ik las dat u 2 jaar geleden geld inwisselde van euro’s naar koreaanse won, ik zou dit ook graag doen dan heb ik al wat geld op zak. Ik zou dus graag wat cash inwisselen nu ik heb echt al veel opties bekeken online zoals westren Union enz ( die momenteel niet actief zou zijn in geld wisselingen) en andere zaken op het internet maar ik vertrouw het echt niet, kan u mij helpen aub ik ben al weken op zoek voor een oplossing.

 

Mijn tweede vraag, ik heb een Visa-debit kaart bij jullie en ik heb voor naar Korea te gaan ook een mastercard aan gevraagd bij jullie ( heb deze ook reeds ontvangen) nu vraag ik me af na verschillende dingen te lezen op het internet dat deze kaart toch zeker zal werken in korea, en hoe zit het dan met de transactie kost hier op. 

 

Alvast bedankt 

Vriendelijke groeten 

Leyla Poelman 

3 reacties

Reputatie 5

Hallo @Leyla Poelman,

Bedankt voor je bericht.

Om op je vragen te antwoorden: neem zeker de kredietkaart en een kaartlezer mee. De kredietkaart werkt standaard wereldwijd.

Indien mogelijk kan je inderdaad op voorhand de plaatselijke valuta bestellen in cash om mee te nemen. Wij bieden zelf helaas deze valuta niet aan om te bestellen. 

Je kan ook hier meer info vinden over waar je op moet letten als je buiten Europa reist: Betalen in het buitenland | Community BNP Paribas Fortis

Er zijn kosten verbonden aan het betalen en geld afhalen met een kredietkaart in het buitenland/andere valuta:

  • Geldopname:
    • Buiten de eurozone: 6 EUR + 1,60% wisselmarge
  • Betaling:
    • Buiten de eurozone: 1,60% wisselmarge

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 7

Hallo Leyla,

Je debet- en kredietkaarten zullen op de meeste plaatsen in Zuid-Korea werken. Op de meeste plaatsen, want in Zuid-Korea gebeuren er soms nog betalingen via de magneetstrook ipv met de chip en pin-code, wat al een aantal jaren niet meer mogelijk is met Belgische kaarten. Ik heb dat 2 keer meegemaakt in kleinere restaurants in Seoul.

Je moet ook je debetkaart activeren voor gebruik buiten de EU (dat kan via de Easy Banking App).

Zelf heb ik gewoon geld afgehaald aan een automaat in de luchthaven van Seoul. Hou er wel rekening mee dat er kosten zijn voor geldopnames en betalingen in andere munten dan euro. Zowel met debet- als met kredietkaarten.

Ik ben geen community manager meer en heb niet onmiddellijk toegang tot alle documentatie, maar hier vind je de algemene tarievenlijst alvast: https://www.bnpparibasfortis.be/rsc/contrib/document/1-Website/5-Docserver/BNP/F01400N.pdf (pagina 26 - overige verrichtingen)

Wat ik zelf ook altijd doe als ik een verre reis maak, is Worldline daarvan op de hoogte brengen. Zij doen controles op transacties met kredietkaarten en kunnen contact met je proberen op te nemen als ze iets verdachts opmerken. Door hen te laten weten waar je naartoe gaat en hoe ze je kunnen bereiken, heb je al een pak minder kopzorgen als er toch iets fout zou lopen. Je kan hen bellen op 02 205 85 85.

Tot slot heeft onze overheid een handige website met praktisch reisadvies per land. Hier vind je de pagina voor ZK: https://diplomatie.belgium.be/nl/landen/zuid-korea/reizen-naar-zuid-korea-reisadvies/praktische-info-voor-zuid-korea

Okay bedankt, ik hoop dat ik dan zeker de mogelijkheid ga hebben om geld af te halen in Seoul zelf😅 of ik sta daar mooi zonder enkele cash op zak. 
 

alvast bedankt voor de tips. 
 

 

Reageer