Skip to main content

Ik heb zowel mijn debetkaart als Classic Visa in mijn Google Pay staan, heel handig voor betalingen.

 

Maar als ik online de optie heb om te betalen met Google Pay, heb ik steeds mijn kaartlezer nodig om de betaling te bevestigen en dit is zeer irritant. Is er een manier om dit uit te schakelen? Ik moet via Google Pay sowieso al verifiëren dat ik het ben. En contactloos is dit ook niet nodig.

Hallo @Ypsilon,

Voor online betalingen wordt er inderdaad vaak nog gevraagd om met de kaartlezer te tekenen. Dit omdat er via het internet steeds meer kans is op fraude. En wij daarom er een extra veiligheid hebben ingestoken. Het is dan misschien wel ‘irritant’, maar veiligheid gaat boven alles.

Groetjes, Joyce. 

 


Ik begrijp dat er een zekere veiligheid moet zijn maar de optie om te verifiëren bv met de bank app zoals soms een optie is zou wel veel handiger zijn. Niet iedereen loopt heel de dag met zen kaartlezer rond 😅


Hallo @Ypsilon,

Dat snap ik inderdaad. Vaak is er ook de mogelijkheid om het via Itsme te verifiëren of via de bankapp. Dit hangt vooral af via de opties die de website aanbiedt. Via veel websites kan je ook aanduiden om via bancontact te werken en dan word je doorgeschakelt naar de bankapp. En hoef je niet te tekenen met een kaartlezer. 

Groetjes, Joyce. 


Reageer