Skip to main content
Beantwoord

Hoe werkt Mastercard Gold

  • 13 July 2024
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Beste,

VRAAG 1. Ik vraag met af vanaf welk bedrag of welke voorwaarden er bij het betalen met een kredietkaart (Mastercard Gold of Visa Classic) een extra verificatie wordt gevraagd via een pincode of handtekening met de aardreader of app?

Ik deed vandaag een betaling van 29,5 euro. Dat ging erdoor met alleen de CVC code. Ik deed ook een betaling van tickets in USA ($270) en ook daar werd geen extra beveiliging  gevraagd.

Ik zou me toch veiliger voelen mocht er voor grote bedragen gevraagd worden naar een extra handtekening.
 

VRAAG 2. Wij gaan binnenkort op reis naar USA. Wordt daar een pincode gevraagd bij betalingen met de kredietkaart? Vanaf welk bedrag? Of gaat een betaling ook altijd zonder extra handtekening door?

mvg

Isabelle

 

1 reactie

Dag @IDG ,

 

De website zelf bepaalt de limieten voor de verschillende betaalopties. In Europa wordt er meestal gewerkt met Secure 3d, waarbij een extra bevestiging nodig is, maar buiten Europa is dit niet altijd het geval.

 

In Amerika zal men dezelfde fysieke kaartlimieten (voor contactloos en met pin en chip) hanteren als hier. Bij contactloos kan dit tot 50 euro per transactie en 100 euro in totaal. 

 

Groetjes,

Liz

Reageer