Skip to main content
Beantwoord

Kaartlezer

  • 21 July 2024
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Beste,

Ik zit bij de bank BNP Paribas Fortis. Maar ben onlangs verhuisd naar Denemarken. Helaas heb ik geen kaartlezer bij me en heb ik eentje nodig. Enig idee wat ik kan doen om een kaartlezer te verkrijgen? 

6 reacties

Reputatie 2

Beste,

Ik zit bij de bank BNP Paribas Fortis. Maar ben onlangs verhuisd naar Denemarken. Helaas heb ik geen kaartlezer bij me en heb ik eentje nodig. Enig idee wat ik kan doen om een kaartlezer te verkrijgen? 

Zie:

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/customer-flow/nieuwe-kaartlezer#page=1

 

 

Dag @Ethan Leterm ,

 

Via de link die @Oude duts kan je een kaartlezer bestellen. Dit kan ook, nog vlotter, via jouw Easy Banking onder “Aanbod”.

 

Groetjes,

Liz

Beste @Liz , wij zitten met een vergelijkbaar probleem.

Momenteel zijn wij op vakantie in Zweden (Gotenburg) waar zowat alles (openbaar vervoer, en vooral betaald parkeren op straat = parkeringgoteborg.se, of congestion belasting) met een app of platform gebeurt. Geen app/account - dikke pech, zo lijkt het.

Probleem: de meeste apps vragen een betaalmethode, en bij het invoeren van ofwel kredietkaart ofwel (tegenwoordig VISA) bankkaart… vraagt hij … jawel… de kaartlezer, die thuis ligt.

Opsturen heeft in deze situatie geen enkele zin voor ons, want over 10 dagen zijn we weer weg. Is er een andere oplossing? Authenticeren via Easy Banking ligt dan voor de hand… maar is geen optie.

Dag @g3rard,

Bedankt voor jouw bericht.

Vormt Apple of Google Pay voor jou een oplossing? Hierbij is het meestal mogelijk om de kaart te koppelen zonder de kaartlezer nodig te hebben. 

 

Groetjes,

Liz

Hallo @Liz ,
Helaas, de enige betaalmethoden zijn hier betaalkaarten in de app van het bedrijf zelf: How to pay for parking (parkeringgoteborg.se), of in een van de andere (allemaal Zweedse) apps. De andere apps vertrouw ik niet (slechte reviews), en de parkeerautomaten op straat aanvaarden geen munten… we hebben een buskaart kunnen kopen voor meerdere dagen in een nachtwinkel, en laten de auto dan maar buiten de stad staan. Wellicht zijn er ook overdekte parkeergarages die de kaarten direct aanvaarden, dit hebben we eerlijkheidshalve niet gechecked.

Het feit dat we de kaartlezer niet meenamen op verlof komt deels toch ook omdat in België quasi alle verrichtingen via itsme goedgekeurd kunnen worden, en we die kaartlezer al meer dan een jaar niet meer nodig gehad hebben. Dit gaf, verkeerdelijk, het gevoel dat dat overal zo zou zijn. Da's toch iets waar BNP Paribas Fortis beter kan doen, al was het in communicatie of werken aan compatibiliteit.

Dag @g3rard ,

 

Bedankt voor jouw uitleg. Goed dat je een alternatief hebt gevonden.

Ik wil wel benadrukken dat we aanraden om een kaartlezer mee te nemen op vakantie. Dit zal steeds worden vermeld als je contact opneemt met een adviseur voor je verlof en kan je bijvoorbeeld ook terugvinden in ons artikel Ik ga op reis en ik neem mee... Onze tips om je bankzaken zo vlot mogelijk te regelen | Community BNP Paribas Fortis

 

Groetjes,

Liz

Reageer