Beantwoord

mijn rekening blijkt verkocht

  • 26 July 2022
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Mijn rekening blijkt afgesloten en verkocht te zijn. 
heb hier nooit mails of brieven van gekregen. Heb een telefoonnummer gekregen van arena’s maar zij weten er ook niets van. Wat kan ik nog doen om mijn rekening terug te krijgen?

icon

Beste antwoord van LarsD 27 July 2022, 09:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo @Benjaminm,

Bedankt voor je bericht.

Je gebruikt de rekening dan nog zeer actief? Of is het mogelijk dat je er al enige jaren niet meer gebruik van had gemaakt? In dat geval kan het gebeuren dat je rekening na 5 jaar van geen activiteit “slapend” wordt.

Je moet dan wel gecontacteerd worden per aangetekende brief om je te vragen contact te zoeken met ons om ofwel de rekening te sluiten of terug te “activeren.” Als er echter geen antwoord komt, dan worden de tegoeden die nog op de rekening staan overgezet naar de Deposito- en Consignatiekas, een onderdeel van de Federale Overheidsdienst Financiën.

Je hebt dus eerder het telefoonnummer gekregen van AREMAS. Je komt terecht bij deze dienst ingeval je openstaande schulden hebt binnen de bank.

Als men daar geen dossier heeft, dan moet er iets anders zijn waarom je rekening is gesloten.

Je hebt geen communicatie per mail of per brief ontvangen. Ben je misschien van adres veranderd waardoor de briefwisseling nog naar een oud adres is verstuurd?

Hey ja ben 5 jaar geleden verhuist. Maar heb dit doorgegeven via de app want kreeg alle andere info wel hier nooit iets van gekregen. Maar bij de bank zeiden ze dit en het bedrijf wist van niets. 

Reputatie 4

@Benjaminm 

Je hebt dan ook je identiteitskaart ingelezen via de Easy Banking Website of deze ingelezen via een kantoor? Enkel dan wordt namelijk je domicilieadres aangepast en kan er een aangetekende brief verstuurd worden naar dit adres.

Het kantoor moet jou het telefoonnummer geven van AREMAS in geval er dus daar ook een dossier loopt. Je kan dan best toch nog eens contact zoeken met AREMAS, anders is er geen reden dat men in het kantoor dat jou heeft mee gegeven. Verder kunnen wij zelf dan in dit geval geen meer informatie geven aangezien AREMAS volledig jouw dossier beheert. 

Verder kan je ook telefonisch contact met ons zoeken om nog eens na te gaan wat er precies aan de hand is. Je kan ons contacteren op het nummer 02 762 60 00. Je kan ons bellen op werkdagen van 7u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u.

 

Reageer