Skip to main content
Beantwoord

problemen met activatie nieuwe debet kaart als woonachtige in Hongarije en al meer dan 20 dagen zonder geld

  • 29 June 2024
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Ik ben 70 en woon op een tanya in Hongarije 

op 8 juni portefeuille onvindbaar (verloren/gestolen?)

het is nu 29 juni,  geen geld, geen bankkaarten,zo goed als geen diezel meer in de auto, geen beltegoed meer gelukkig wel nog eten in de diepvries (woon zeer afgelegen,dus daar ben ik op voorzien)

op 8 juni cardstop gebeld.

op 9 juni sms van bnpparibasfortis : er wordt een nieuwe kaart naar u gestuurd en dit is de code om de kaart te activeren via een 0800 nummer (werkt enkel in België)

op 20 juni kaart ontvangen en gelukkig stond in die brief ook een + 32 nummer. Dit nummer gebeld, de code ingegeven en ik kreeg te horen dat de kaart geactiveerd was. (ik kreeg geen vraag om een nieuwe pin aan te maken of zo) Ik las we lop de brief dat je de kaart voor  de eerste maal moest gebruiken aaneen bankautomaat of in een winkel.

op 25 juni met een kennis naar de dichtste bankautomaat en winkel en tankstation 8km verderop (ik durf dit niet meer met de wagen daar ik al 35 km met een brandend lampje brandstoftank leeg heb gereden) Ik gebruikte mijn oude pincode aangezien ik geen nieuwe had moeten maken en er ook geen ontvangen had met de post en er op de brief staat “met de pincode die u kent”. Hier ging het blijkbaar fout ik kreeg pincode niet correct.

op 27 juni probeerde ik de easy bankingapp te linken aan mijn itsme maar daar moes tik opnieuw mijn pincode ingeven en kreeg opnieuw de melding pin code niet correct

Op 28 juni een tel naar 00 32 7 762 60 00 tot mijn beltegoed na meer dan 10 minutenvolledig opwas en rara geen medewerker aan de lijk gekregen

op dezelfde dag een chat met Zahid van meer dan één uur (en dan moet je weten dat ik  van al dat internet gedoe niet veel af weet) met uiteindelijk de belofte dat er uitzonderlijk een callback werd aangemaakt en dat ik nog dezelfde dag een tel zou krijgen. (ik kan niet bellen zonder beltegoed en ik kan er geen tegoed opzetten zonder bankkaart) GEEN ENKELE TEL ONTVANGEN

op 29 juni opnieuw een chat deze maal met Lars (die een heel ander verhaal deed dan Zahid) en na 49 minuten maakte hij naar eigen schrijven een callback aan en zou men mij nog deze voormiddag bellen. GEEN ENKELE TEL ONTVANGEN

op dezelfde dag komt er hier een kennis langs,  zij kijkt een en ander na en zegt ik heb je Phone code nodig. Ik heb die niet en zij probeert die via easy Banking aan tee maken maar je kan het al raden derde keer een verkeerde code en dus pin geblokkeerd. Ondank dat belt  ze met haar Hongaarse tel op haar kosten opnieuw naar  00 32 7 762 60 00  Na 8 minuten een vriendelijke dame aan de andere zijde. bla bla bla en bla bla bla en neen ik ken mijn phone banking code niet, neen ik heb geen nieuwe code moeten aanmaken , neen ik heb geen pincode ontvangen met de post. Dan een aantal vragen over mijzelf om te zien of ik het wel was en om zo een beveiligde phone code te ontvangen. Dat wou dan zeggen dat mijn kennis opnieuw via haar tel en op haar kosten nogmaals zou moeten bellen naar 

00 32 7 762 60 00 maar om de één of ander reden ging dat ook niet lukken en als ik het goed begrepen heb gaan ze nu een nieuwe pin code sturen met de post. Ik was en ben nogal emotioneel  door heel dit gebeuren en voor ik nog een vraag kon stellen werd er aan de andere zijde al toegelegd!

Dus als ze die code nu gaan sturen (waar ik niet zeker van ben) dan duurt dit (9 juni/20 juni voor mijn kaart was 11 dagen) nog eens 11dagen eer ik weer verder kan. Mijn brievenbus is meer dan 1km van mijn huis ik heb “geen” diezel ik heb ook geen fiets, zou toch niet lukken op het zandpad dus als 70 jarige moet ik dit te voet gaan controleren. Dan hopen dat mijn internet nog werkt (want factuur is niet betaald) en ik een kennis kan bereiken die zo vriendelijk  is om mij naar de dichts bij zijnde geldautomaat/winkel voert en uiteindelijk alles weer werkt.

IS ER NU ECHT GEEN ANDERE MANIER DAN EEN MENS MEER DAN EEN MAAND ZONDER BESCHIKKING OVER ZIJN EIGEN ZUUR VERDIENDE CENTEN TE ZETTEN ????

 

1 reactie

Dag @Stefaanvc ,

Bedankt om jouw ervaring hier te delen en het spijt me voor alle hinder die je ondervindt. Het is inderdaad een lastige situatie als je onze Easy Banking App nog niet had (die kan je wel gebruiken ookal is je kaart geblokkeerd), geen andere kaart hebt om toch tot Easy Banking Web te kunnen aanmelden en dan vanuit het buitenland telefonisch contact moet opnemen.

Wanneer je een kaart ontvangt en je voordien de pincode niet hebt gekozen via de sms, ontvang je via een afzonderlijke brief (meestal een aantal dagen eerder) een pincode. Ik vrees dat deze brief bij jou zoek is geraakt. Aangezien je na het bestellen van de kaart eerst nog een aantal dagen de mogelijkheid om de pincode zelf te kiezen, is de kaart in dit geval langer onderweg. De pincode zou dus vlotter bij jou moeten toekomen.

 

Ik hoop mee dat dit spoedig achter de rug is je terug toegang hebt tot je bankgegevens.

 

Als we nog ergens mee kunnen helpen, aarzel niet om het te laten weten!

 

Groetjes,

Liz

Reageer