Ik deed op zaterdag een online betaling met Visa Credit kaart. Ik kreeg direct een bevestiging van betaling met de kaart in de webshop; de bestelling staat nu in wacht tot de betaling is ontvangen. In de app/online zie ik geen betaling noch reservatie van het bedrag. Hoe lang duurt het eer dit zichtbaar wordt en de handelaar de betaling bevestigd krijgt?
Dag
In het weekend kan het inderdaad wat langer duren eer de betalingen zichtbaar zijn op uw kredietkaart.
Als je deze vandaag in de loop van de dag nog niet zien en geen bevestiging ontvangt van de webshop, raad ik aan hiervoor contact op te nemen met Worldline, de uitgever van de kredietkaart. Zij kunnen de details van de betalingen en pogingen zien. Je kan hen bereiken op 02 205 85 85.
Groetjes,
Liz
Ik heb dinsdag contact opgenomen met Worldline. Ze konden me niet verder helpen omdat hun systeem niet beschikbaar was. Ze gingen me terugbellen … tot nu nog niets gehoord. De betaling is nog steeds niet zichtbaar in bankapp. Het blijft ook stil aan de kant van de webshop. Ik veronderstel dat zij ook contact moeten opnemen met Worldline of hun povider. De aankoop opnieuw doen en opnieuw betalen via Visa, lijkt me niet opportuun zolang dit niet is uitgeklaard.
Update. Antwoord ontvangen van Atos Worldline. Geen betaling terug te vinden!
Dag
Bedankt voor de update.
Als Atos Worldline geen betaling terugvond, gaat de betaling ook niet gelukt zijn.
Heb je al contact opgenomen met de klantendienst van de webshop om te horen of een nieuwe betaling mogelijk is?
Groetjes,
Kim
Meerdere mails blijven onbeantwoord. Ik heb een vermoeden dat het een malafide site is : foutief geschreven naam webshop onbestaand adres voor retourzending , geen fysieke vestiging volgens google maps, geen inschrijving in KVK in NL , soms knoppen op popup vensters in het Frans, tegenstrijdige info op site, geen info (+/-) of reviews over webshop in google ,... Dus nog een geluk dat betaling niet is gelukt.
Dag
Dat lijkt inderdaad een fraudeleuze webshop.
Als de betaling toch gelukt zou zijn, kon je de aankoop betwisten via www.mijnkaart.be
Maar goed dat het niet gelukt is.
Groetjes,
Kim
Reageer
Registreer op de community
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Welkom
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.