Hallo,
Ik had een verzoek ingediend bij Wordline omwille van het onterecht aanrekenen van een abonnement via plugger.ai. Ik was enkele maanden terug AI mogelijkheden aan het exploreren en ging in op een gratis abonnement van een maand waarbij je wel al je Visa gegevens moest indienen. Na enkele uren besluit ik dat de toepassing niet bruikbaar is en verwijder ik mijn account. Geen ongebruikelijke techniek, dus ik zie er geen graten in. Ik controleer mijn rekeningen niet dagelijks, maar werd al 2x een standaardabonnement aangerekend. Heb ik intussen mijn kaart laten blokkkeren.
Worldline zegt nu dat ze niets kunnen doen want ik kan geen bewijsstukken leveren. Alleen, de “leverancier” heeft op mijn vraag via een invulformulier nooit gereageerd en aangezien mijn account vernietigd is kan ik ook niet bewijzen dat ik klant ben/ben geweest (volgt u nog?).
En als ik mij niet kan vinden in het antwoord van Worldonline, raden ze mij aan om een klacht in te dienen bij de “klachtendienst van mijn financiële instelling”. Dus, ik moet bewijzen dat ik slachtoffer ben van fraude, maar een gewiekste fraudeur hoeft helemaal niets aan te tonen. Kan men aan de ontvanger van het geld niet vragen of ze kunnen aantonen dat ik klant ben? Want op mijn vraag wordt niet gereageerd.
Karl