Skip to main content

Nieuwe kaartlezer aanvragen
Is uw huidige kaartlezer defect? Verschijnt de mededeling 'battery low' op het scherm?
Vraag een nieuwe kaartlezer aan en wij sturen hem op. Helemaal gratis! Wilt u een extra kaartlezer? Geen probleem! Voor 9,90 euro heeft u er één.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hello,
Graag uw hulp bij het volgende:
Ik wil graag weten wanneer mijn kaartlezer niet meer goed zal werken hoe ik een nieuwe kaartlezer van Pnb Parisbas Fortis kan aanvragen.
Aanmelden met de kaartlezer
Vul in het Easy Banking-aanmeldscherm uw klantnummer in. Uw klantnummer vindt u op uw debetkaart.


Selecteer 'kaartlezer'.
Vul het nummer in van de debetkaart die u wilt gebruiken.

Is dat het klantennummer?
Plaats de debetkaart in uw kaartlezer en druk op M1.
Voer de CHALLENGE-cijfercode in en druk op OK.
Voer uw pincode in en bevestig met OK.
Vul nu uw RESPONSE-cijfercode in en klik op de knop 'Bevestigen'.

Waar vind ik de RESPONSE-cijfercode  ?
Hulp nodig? Contacteer ons.


Ik zie op de website staan dat deze kaartlezer gratis online kan worden aangevraagd.


Echter wanneer er wordt geschreven in de nota met de instructie gegevens om de nieuwe kaartlezer online aan te vragen schrijft men dat de "Kaartlezer" moet worden geselecteerd.
Waar kun je de "Kaartlezer" vinden?


Als ik me aanmeld om de Easy Banking-aanmeldscherm zie ik nergens in de kolommen links en rechts " Kaartlezer " staan.


Kunt u me inlichten waar ik deze kan vinden?


De tekst voor de online aanvraag luidt als volgt:
 Aanmelden met de kaartlezer

Vul in het Easy Banking-aanmeldscherm uw klantnummer in. Uw klantnummer vindt u op uw debetkaart.
Selecteer 'kaartlezer'.
Vul het nummer in van de debetkaart die u wilt gebruiken. Wat bedoelt men met het nummer van de debetkaart? Is dat de klantnummer?
Plaats de debetkaart in uw kaartlezer en druk op M1.(rood)
Voer de CHALLENGE-cijfercode in en druk op OK.
Voer uw pincode in en bevestig met OK.
Vul nu uw RESPONSE-cijfercode in en klik op de knop 'Bevestigen'.
Waar staat de RESPONSE-cijfercode aangeduid?
Graag uw advies hierover.
Dank bij voorbaat.
Mvg,
Gilbert Van Rumst

Hallo @gilberto,

Bedankt voor je bericht.

Je kan via volgende webpagina een nieuwe kaartlezer aanvragen: Kaartlezer | BNP Paribas Fortis. Je hoeft dan enkel een formulier met je gegevens in te vullen en dan komt de kaartlezer nadien aan per post.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD


Thank you.

Ja je  hebt duidelijk mijn vraag niet goed gelezen!

Ik heb gevraagd waar ik de kaartlezer kan selecteren.

Echter wanneer er wordt geschreven in de nota met de instructie gegevens om de nieuwe kaartlezer online aan te vragen schrijft men dat de "Kaartlezer" moet worden geselecteerd.
Waar kun je de "Kaartlezer" vinden?


Als ik me aanmeld om de Easy Banking-aanmeldscherm zie ik nergens in de kolommen links en rechts " Kaartlezer " staan.


Kunt u me inlichten waar ik deze kan vinden?

Mvg,

Gilbert Van Rumst


Hallo,

De eenvoudigste manier is deze :
je logt NIET in op internetbankieren , maar je opent gewoon de browser Microsoft Edge of Safari of Google chrome, en dan geef je bovenaan het volgende webadres in :
https:/www.bnpparibasfortis.be/nl/public/customer-flow/nieuwe-kaartlezer

Daar kies je onderaan rechts de mogelijkheid “Ik ben klant: aanvragen zonder aanmelden - hij is defect of ik ben hem kwijt.
 

 

De volgende pagina is deze, waar je aanduidt of je een bankkaart bij BNP Paribas Fortis hebt
 


 

Op de volgende pagina geef je al je persoonsgegevens in :

En dit is de bevestiging dat je aanvraag gelukt is :

Dit is volgens mij de vlotste manier om aan een vervangende kaartlezer te geraken 


In je Easy Banking (zowel in de app als via Easy Banking Web) kan je onder “Aanbod” een kaartlezer aanvragen. In dat geval zijn een aantal gegevens al automatisch ingevuld, dus dit gaat net iets vlotter dan als je hem aanvraagt zonder aan te melden.

 

Groetjes,

^Liz


Vriendelijk bedankt voor de antwoorden. Nu ben ik goed voorbereid als mijn kaartlezer stuk gaat.

Mvg,

Gilbert


Reageer