Skip to main content

Enkele jaren geleden had ik een account bij optiline. Na gemerkt te hebben dat het niets voor mij was heb ik alles afbetaald, tot bij de laatste afbetaling waar er iets is misgelopen. Zo bleef er 83,22€ openstaan. hiervoor hebben ze me eenmalig gebeld en daarna stond ik op de NNB zwarte lijst. 2 jaar later merk ik het pas. Ik betaal het bedrag, al 3 weken geleden en het is nog steeds niet geregulariseerd. Ik probeer ze te bellen, maar krijg steeds melding van structurele problemen. Ik heb al een klacht ingediend en de ombudsman gestuurd. ik wil dit gewoon opgelost zien.

Hallo @Aaron vb,

Dit is inderdaad een vervelende kwestie. Via welke nummer probeer je contact op te nemen met hen? 

Groetjes, Joyce. 


Hallo Joycevdv

 

ik heb deze week 11x gebeld naar 078 15 00 90, waarvan enkel maandag iemand heeft opgenomen.

Deze mevrouw ging me dan een mail sturen met bijlage om te bewijzen dat ik alles betaald had. De mail heeft ze verstuurd maar zonder bijlage. ik heb geantwoord op deze mail en kreeg het antwoord dat ze mij niet konden terug vinden in het systeem.

Achteraf geen antwoorden meer gekregen, nochtans nog 4 mails verstuurd.

 

Bedankt voor uw antwoord, hopelijk kan u me verder helpen;

Groeten Aaron


Hallo Joycevdv

 

 

Deze mevrouw ging me dan een mail sturen met bijlage om te bewijzen dat ik alles betaald had.

Tsja, in het land der blinden is eenoog koning.

Kortom, met eender welk bewijs zou toch u niets kunnen aanvangen, want enkel en alleen maar Alpha-Verdriet is bij machte de inschrijving bij de NBB te laten schrappen. Enkel en alleen maar Alpha-Krediet.

Mijns inziens dient de domme bureaucratie (toegegeven, een pleonasme) met haar eigen wapens te worden bestreden.

Navigeert u dus maar beter naar

https://www.alphacredit.be/nl/contact/

en vult u daar het klachtenformulier in. Vergeet vooral niet te refereren naar het 12-cijferige codenummer (rekeningnummer) bij Optiliene. Hierop zal u een dossiernummer worden toegekend, en zo zult u ten minste over een referentie beschikken. Waarmede u desnoods naar de ombudsman voor de bankwereld kan trekken.

https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmannen/ombudsfin


 Vergeet vooral niet te refereren naar het 12-cijferige codenummer (rekeningnummer) bij Optiliene.

 

Voor de volledigheid, op de bewuste webstek wordt met “offertenummer” wel degelijk het rekeningnummer bij Optiliene bedoeld.


Reageer