Beantwoord

Contact dienst Nalatenschappen Bpost bank

  • 26 January 2024
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik was al in gesprek met de dienst nalatenschappen van Bpost Bank ivm. opvragingen van bankhistorieken van de rekeningen van de overledene. Een deel van de opvragingen werd al betaald — en heb ik ook al ontvangen, maar ik wacht nu op informatie omtrent de andere rekeningen.

Helaas kan ik de Bpost dienst nalatenschappen plots niet meer contacteren. 

Waar, hoe en bij wie kan ik nu terecht voor de opvraging van de overige historieken? 

(Ik woon nu in het buitenland.)

icon

Beste antwoord van LarsD 26 January 2024, 16:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Hallo @M Mooz,

Bedankt voor je bericht.

Voor lopende dossiers van nalatenschappen: de erfgenamen richten zich tot het kantoor waar het dossier opgestart werd. 

Indien je niet meteen hier contactgegevens van hebt kan je best eerst contact nemen met het Easy Banking Centre en kunnen zij je in contact met hen brengen.

Als je ook klant bent kan je bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op

Maak je geen gebruik van de app? Je kan dan bellen op het nummer 02 762 60 00 (vervang de eerste 0 door 0032 als je belt uit het buitenland) met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code (je kan ook zonder de code bellen naar het nummer indien je geen klant bent). Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Verder ter extra info:

Voor nieuwe dossiers van nalatenschappen: net zoals voor 22 januari beslissen de erfgenamen in welk kantoor ze de aangifte opstarten. Dit kan zowel in de postkantoren als de BNP Paribas Fortis-kantoren. Het kantoor is dan het aanspreekpunt voor het verder verloop van het nalatenschap.

Een dossier van een klant met het Easy Go Pack wordt ook via de postkantoren beheerd. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Bedankt LarsD voor je antwoord!

 

Omdat ik in het buitenland woon, verliep alle communicatie via e-mail (inquiry@bpostbank.be) en steeds dezelfde contactpersoon. Er werd een nalatenschapsdossier geopend, met referentienummer.

Het gaat dus om een lopend dossier dat niet via een kantoor werd opgestart. Ik nam al cont

(mijn excuses, per ongeluk verkeerde toets ingedrukt)

… ik nam al contact op met jullie Easy Banking Centre, en kreeg ondertussen ook al een (standaard?) bedanktmail terug. Helaas schrijft de e-mail niets over hoe en wat ik moet doen om alsnog de overige historieken te bekomen.

Deze historieken zijn nodig voor de vordering tot inkorting, zonder deze historieken zijn er erfgenamen die niet hun rechtmatig erfdeel zullen bekomen. De documenten zijn dus niet onbelangrijk. 

Ik ben zelf geen klant bij jullie.

Reputatie 4

Hallo @M Mooz,

Een nalatenschapdossier is ook steeds verbonden aan een bepaald kantoor. In dit geval gaat dit dus een postkantoor zijn geweest waar de overledene regelmatig voor de bankzaken langskwam.

We raden dus toch aan opnieuw contact te zoeken met het Easy Banking Centre (ook al ben je geen klant) zodat er op basis van de gegevens van de overledene kan gekeken worden in welk kantoor het dossier loopt en dat de gewenste historieken aan de erfgenamen kunnen bezorgd worden.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer