Beantwoord

dollar rekening

  • 13 March 2022
  • 5 reacties
  • 309 Bekeken

ik heb een dollar rekening

je ziet online het equivalent van het bedrag in EUR

Ik krijg echter geen antwoord op de vraag welke koers gehanteert wordt. maw. alsik nu de rekening bekijk wordt 1.11 gehanteerd terwijl deze 1.09 is sinds vrijdag.  Dus maw  de koers die ik nu zie is deze van een paar dagen oud. Hoe weet ik in hemelsnaam wanneer ik dan best verkoop als jullie niet de juiste koers handhaven?

PS het kantoor in steenhuffel heeft hier blijkbaar ook geen antwoord op.

 

icon

Beste antwoord van YannickB 14 March 2022, 09:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo @chriskat 

Wanneer je de verrichting invoert en op Volgende drukt, zal je op het bevestigingsscherm een indicatieve wisselkoers te zien krijgen. Deze koers kan afwijken van de uiteindelijk gehanteerde koers, al is er doorgaans maar een zeer klein verschil tussen de indicatieve koers en die vanop het moment dat de overschrijving verwerkt wordt. 

Een voorbeeld:

 

Bij overschrijvingen tussen je eigen rekeningen in verschillende munteenheden, zal er sowieso amper verschil zijn, aangezien deze meteen verwerkt worden.

Schrijf je in een andere munteenheid dan EUR over naar een rekening van iemand anders, bij een andere bank en/of in het buitenland, dan moeten er manuele controles uitgevoerd worden. Daardoor duurt het langer voor de overschrijving effectief verwerkt wordt en kan de wisselkoers ook meer afwijken van de indicatieve koers die je in Easy Banking ziet.

net op mijn eigen rek van dollar naar eur .  de koers die,BNP hanteert is 1,111 terwijl de exacte werkelijke koers 1,0999 is vandaag.

 

dus  ik heb minder euros dan ik gehoopt had. waar blijft dat verschil plakken? 

Reputatie 7

Hallo @chriskat 

De koers van munteenheden schommelt doorheen de dag en ook de koers die bij overschrijvingen gehanteerd wordt, is geen dagkoers maar de koers vanop het moment dat je de overschrijving start. 

Alvorens je een overschrijving bevestigt, tonen we je de gehanteerde wisselkoers en de kosten die aangerekend worden (niet van toepassing tussen je eigen rekeningen in vreemde valuta bij onze bank).

 

klopt niet want moment dat ik overschrijving deed was de koers online te volgen , deze kan niet op 30sec zo een verschil geven….

Reputatie 7

Ik kan me niet uitspreken over een koers die je op een andere plek zag dan in het overschrijvingsformulier zelf. De koers die bij de verrichting gebruikt wordt, wordt door ons vermeld op het scherm waarop je de overschrijving kan bevestigen.

Ben je niet akkoord met de gehanteerde koers, dan kan je als je dat wilt een klacht indienen via het online formulier. De situatie zal dan in detail nagekeken worden en je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord.

Reageer