Beantwoord

easy GO

  • 23 November 2023
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

23 november 2023.

Mijn vragen betreffen Easy packs -zichtrekeningen-spaarrekeningen

 

Volgens de beschikbare informatie die ik kan terugvinden, gaat het bij de EASY packs enkel en alleen over ZICHT-rekeningen EN dus NIET over SPAAR-rekeningen ! Maar als ik dus een EASY GO zou verkiezen vanaf 1 januari 2024, dien ik mij blijkbaar voor al mijn verrichtingen en eventuele vragen om informatie en advies betreffende mijn ZICHT-rekeningen te begeven naar een Postkantoor en zou ik daarvoor NIET meer terecht kunnen via afspraak in een nu bestaand BNP Fortis bank-kantoor want dat zou dan gereserveerd zijn voor Easy GUIDE klanten.

Noch op de website noch op Fortis telefonische klantendienst noch op Fortiskantoor kan men/wil men mij geen antwoord verschaffen op de eenvoudige vraag:” kan ik voor eventuele vragen of advies over mijn SPAAR-rekeningen of Beleggingen WEL of nog NIET na afspraak nog terecht op een FORTIS-bankkantoor (dat dus niet in het Postkantoor gelegen is ! OF ben ik daar niet meer welkom wegens

Easy Go ?? Ik herhaal mijn visie : Easy Go of Easy Guide gaat over ZICHT-rekeningen en de daaraan verbonden dienstverlening en heeft in essentie niets te maken met SPAAR-rekeningen. 

en samengevatte vraag: ben ik met een Easy Go-zichtrekening wel of niet nog welkom op een

gewoon Fortis-kantoor buiten Postkantoor voor info, advies, dienstverlening betreffende Spaarrekeningen, beleggingsrekening, verzekeringsprodukt ??

Geachte BNP Paribas Fortis, ik vraag u dus hierbij beleefd eenduidig te willen communiceren hoe dit zit, 

geen enkel van de terug te vinden informatie noch de mondeling van uw aangesproken medewerkers 

verkregene kan/wil zich terzake in KLARE taal uitdrukken- 

Men kent blijkbaar nog slechts 2 zinnen-Easy Go klant enkel Postkantoor-Easy Guide het vertrouwde Fortis kantoor  !!! Een klantenrelatie lijkt me uit heel wat meer te bestaan dan zichtrekeningen van een klant !!?? En kan m.i. het omgaan (relatie) met de klant NIET afhangen van het soort van zichtrekening !!

In afwachting van een gans en volledig eenduidig antwoord op hogergenoemde m.i. eenvoudige en eenduidige vragen- groeten-

 

 

icon

Beste antwoord van Bert VdE 27 November 2023, 10:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

23 november 2023.

Mijn vragen betreffen Easy packs -zichtrekeningen-spaarrekeningen

 

Volgens de beschikbare informatie die ik kan terugvinden, gaat het bij de EASY packs enkel en alleen over ZICHT-rekeningen EN dus NIET over SPAAR-rekeningen ! Maar als ik dus een EASY GO zou verkiezen vanaf 1 januari 2024, dien ik mij blijkbaar voor al mijn verrichtingen en eventuele vragen om informatie en advies betreffende mijn ZICHT-rekeningen te begeven naar een Postkantoor en zou ik daarvoor NIET meer terecht kunnen via afspraak in een nu bestaand BNP Fortis bank-kantoor want dat zou dan gereserveerd zijn voor Easy GUIDE klanten.

Noch op de website noch op Fortis telefonische klantendienst noch op Fortiskantoor kan men/wil men mij geen antwoord verschaffen op de eenvoudige vraag:” kan ik voor eventuele vragen of advies over mijn SPAAR-rekeningen of Beleggingen WEL of nog NIET na afspraak nog terecht op een FORTIS-bankkantoor (dat dus niet in het Postkantoor gelegen is ! OF ben ik daar niet meer welkom wegens

Easy Go ?? Ik herhaal mijn visie : Easy Go of Easy Guide gaat over ZICHT-rekeningen en de daaraan verbonden dienstverlening en heeft in essentie niets te maken met SPAAR-rekeningen. 

en samengevatte vraag: ben ik met een Easy Go-zichtrekening wel of niet nog welkom op een

gewoon Fortis-kantoor buiten Postkantoor voor info, advies, dienstverlening betreffende Spaarrekeningen, beleggingsrekening, verzekeringsprodukt ??

Geachte BNP Paribas Fortis, ik vraag u dus hierbij beleefd eenduidig te willen communiceren hoe dit zit, 

geen enkel van de terug te vinden informatie noch de mondeling van uw aangesproken medewerkers 

verkregene kan/wil zich terzake in KLARE taal uitdrukken- 

Men kent blijkbaar nog slechts 2 zinnen-Easy Go klant enkel Postkantoor-Easy Guide het vertrouwde Fortis kantoor  !!! Een klantenrelatie lijkt me uit heel wat meer te bestaan dan zichtrekeningen van een klant !!?? En kan m.i. het omgaan (relatie) met de klant NIET afhangen van het soort van zichtrekening !!

In afwachting van een gans en volledig eenduidig antwoord op hogergenoemde m.i. eenvoudige en eenduidige vragen- groeten-

 

 

Dag @antwoordenzoeker,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Ik begrijp dat het vervelend is dat dit er niet duidelijk staat.

De Easy Go en Easy Guide zijn buiten de package voor de zichtrekening(en) ook het servicemodel.

Indien je dus Easy Go zou hebben vanaf januari verloopt het via het postkantoor. 

Voor complexere beleggingszaken en dergelijke zal dit dan niet via het postkantoor maar via een BNP Paribas Fortis kantoor verlopen. 

Het is voornamelijk voor de basiszaken, zoals rekeningen de basisverzekeringen en dergelijk dat dit via het postkantoor dan zal verlopen indien je een Easy Go zal hebben. 

 

Ik hoop dat deze informatie het duidelijker maakt.

 

Groetjes,

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

 

24 nov. 2023.

Nogmaals noemt u  als Fortis -representant de dingen niet echt eenduidig bij naam.

Zal ik dus maar doen voor iedereen dit zou lezen.

Ook al is er nergens in enigerlei te vinden info of bijzondere voorwaarden concreet en expliciet als zodanig omschreven terug te vinden, hangt dus de toekomstige dienstverlening betreffende EN

zichtrekeningen EN spaarrekeningen en……? enkel en alleen nog maar af van welke EASY formule je

hebt -ongeacht of je een goede trouwe klant bent met veel spaarcenten ???? - momenteel kijkt klantendienst bij telefonisch kontakt alvorens door te schakelen naar hoeveel verscheidene produkten

een klant heeft (dat bepaalt de voorrang en dus de telefonische wachttijd)- nu gaat men dus in januari 

bij een aanmelding aan een balie/loket bank nog een stap verder door eerst na te kijken of men Guide heeft - indien NIET dan “you can GO”...out that office -

Dit is dus het nieuwe Fortis “relatie”-model waar de klant duidelijk niet meer het voornaamste is - maar enkel nog maar de winst van de bestuurders en grote aandeelhouders.

Nog meer kantoren zullen verdwijnen en veel van het huidig personeel dat Fortis nu nog zo hard verdedigt zal zelfde boodschap krijgen - you can GO - en sluit de deur achter je.

Hopelijk ben jij daar dan niet bij, beste Tim.

Ik heb in elk geval de boodschap begrepen.

Reputatie 2

Hallo @antwoordenzoeker

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat de nieuwe packs heel wat vragen kunnen oproepen. 

Het klopt inderdaad dat wanneer je voor een Easy Go Pack kiest, het postkantoor je bevoorrecht aanspreekpunt wordt voor al je vragen over je dagelijkse verrichtingen. Je kan hier terecht zonder afspraak en geniet daarnaast ook van de ruime openingsuren. De adviseurs in de postkantoren beschikken over een uitgebreide expertise en kunnen je dus zeker helpen bij het beantwoorden van de vragen die je hebt over je betaal- en spaarrekeningen maar ook info bezorgen over beleggingen, verzekeringen en leningen. 

Beschikken zij  niet over de juiste expertise, dan zal je nog steeds de mogelijkheid krijgen om een afspraak te maken in een BNP Paribas Fortis kantoor. Daarnaast kan je ook steeds terecht bij onze adviseurs van het Easy Banking Centre die jou ook met veel plezier verder helpen.

Ik wens je alvast een fijn weekend toe. 

 

Groetjes, 

Eschauma

 

24 november 2023.

Bedankt voor uw antwoord maar blijf met enige gerede twijfel zitten gezien de koers die Fortis lijkt uit te gaan.

Ik zal in januari a.s. en maanden erop nagaan in hoeverre de beloften die u vandaag namens Fortis groep heeft gedaan ook met de ervaring in de realiteit dan zullen overeenstemmen-

ik lees uw antwoord als volgt: indien door de adviseurs in het postkantoor “wegens gebrek aan juiste expertise” geen of geen afdoende info of advies kan gegeven aan de klant “DAN” zal de klant nog steeds de mogelijkheid “KRIJGEN” om een afspraak te maken in een Fortis bankkantoor-

voorwaardelijk-voorbehoud :“adviseur postkantoor dient gebrek aan expertise te erkennen” en kan DAN die adviseur de klant “alsnog” toelaten op dat moment  “een afspraak voor grondiger bespreking in een Fortis kantoor” te verkrijgen….??

Gegroet,

Dag @antwoordenzoeker,

 

Bedankt voor je bericht. Wij hopen dat wij jouw verwachtingen kunnen inlossen.
Mocht het Easy Go pack toch niet aan jouw verwachtingen voldoen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, dan bekijken wij graag met jou de andere opties

Ik wens jou alvast een fijne dag toe!

 

Groetjes,

Bert

Reageer