Beantwoord

Fraude Visa Classic

  • 31 March 2021
  • 1 reactie
  • 2291 Bekeken

Beste,

Zaterdag 20/03 kreeg ik een sms bericht met de melding : UW VISA CLASSIC KREDIETKAART  WERD TIJDELIJK GEBLOKKEERD WEGENS VERMOEDEN VAN FRAUDE. BEL ZO SNEL MOGELIJK WORLDLINE 022058585 SNELCODE DAN GAAN ZIJ NA OF DIT AL DAN NIET EEN VERGISSING IS. Na een telefonisch gesprek vertelde ze mij dat er fraude was gepleegd met mijn kaart en dat ze deze meteen zullen blokkeren, Binnen de 5 dagen zou ik een nieuwe kaart in de bus krijgen. 

Vanaf dat mijn kaart geblokkeerd werd, kon ik niets meer terugvinden van mijn visa kaart op de app Easy Banking.

Donderdag 25/03 had ik een afspraak bij de bank Bnp Paribas fortis Vilvoorde voor een nieuwe bankkaart aan te vragen (zichtrekening) en die wisten mij toen te vertellen dat mijn nieuwe visa kaart werd verstuurd naar Fruithoflaan 87 2600 Berchem. Ik heb helemaal niks te maken Fruithoflaan 87 2600 ik woon daar niet en ik heb daar ook nog nooit gewoond. Uw collega van in  bnp Paribas Vilvoorde heeft deze aanvraag toen geannuleerd (Joris),en mij ook verteld dat ik telefonisch een nieuwe kaart zou moeten aanvragen. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantendienst om een nieuwe Visa classic kaart aan te vragen en ook vermeld dat ze deze naar het juiste adres moeten versturen, Maar nu zie ik ineens op mijn Easy banking app dat ik twee visa Classic kaarten heb en er staat ook nog eens een reservatie open.

Ik heb deze kaarten nooit ontvangen of  in mijn bezit gehad en ik heb van 17/03 mijn kaart nooit gebruikt of gezien.

Kan u mij hier mee helpen aub?

Met vriendelijke groeten

Hamidou Guimbayara

 

icon

Beste antwoord van YannickB 31 March 2021, 08:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @Hguimbay 

Ik heb alle persoonlijke informatie zoals je klantennummer, de telefonische snelcode en de bedragen uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke website waarop iedereen mee kan lezen. Financiële en andere vertrouwelijke info deel je best nooit zomaar online.

Is het mogelijk dat de kaart naar Fruithoflaan 27 ipv 87 verzonden werd? Fruithoflaan 27 in Berchem is namelijk een kantoor van onze bank. Als je daar ooit klant bent geweest, dan werd er vermoedelijk ingesteld dat je kredietkaart bij vervanging naar hen opgestuurd moet worden.

Je kan dat als volgt nakijken via Easy Banking Web:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Mijn kaarten.
  • Klik rechts van een van de kredietkaarten op de horizontale strepen en kies voor Wijzigen.
  • Klik op Mijn adressen.
  • Kijk na of er bij Verzendingsadres bij vervanging effectief staat aangeduid dat de kaart naar jouw correspondentieadres moet verzonden worden.
  • Pas het verzendingsadres indien nodig aan, druk op Volgende en bevestig met je debetkaart en kaartlezer.

Ik raad je voor de zekerheid ook aan om je correspondentieadres en je kantoor na te kijken. Je correspondentieadres kan je controleren en aanpassen via de instellingen van je rekeninguittreksels. Onze handleiding kan je daarbij helpen.

Het kantoor waar jij bent ingeschreven als klant, vind je vervolgens rechts op het scherm wanneer je op Easy Banking Web bent aangemeld. Om dat te laten wijzigen, kan je terecht bij het kantoor waar je je wilt laten inschrijven.

Wat betreft de dubbele kaarten. De kaarten die je momenteel ziet, zijn de nieuwe, vervangende kaarten. Ik ga er zelf van uit dat de verkeerd verzonden kaart door mijn collega’s werd afgesloten; maar kredietkaarten blijven altijd nog een maand zichtbaar in Easy Banking. Op die manier behoud je het overzicht op nog uitstaande betalingen. De tweede kaart zal de meest recente vervanging zijn. Je kijkt ook hierbij best het verzendingsadres na.

Over de reservatie kan ik je zelf jammer genoeg weinig info geven, want ik heb via deze site geen zicht op jouw transacties of andere persoonlijke info. Als dit bedrag niet overeenkomt met een betaling of een boeking (reis, wagen, ...) die je met je oude kaart deed, dan raad ik je aan om opnieuw met Worldline contact op te nemen via 02 205 85 85.

Reageer