Beantwoord

Geld overmaken USD (dollar) rekening via de App

  • 26 March 2024
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Hallo,

Ik heb een dollar rekening die bij mijn zichtrekening hoort en dus ook hetzelfde rekeningnummer heeft als de euro rekening.

Als ik vanuit het buitenland Amerikaanse dollars overmaak worden deze automatisch op deze rekening gezet en dus niet naar euro geconverteerd. Zo kan ik zelf kiezen wanneer en hoe en tegen welke koers ik ze om wil zetten. Dat is de theorie toch.

Nu wil ik dollars overmaken naar een andere rekening, van mezelf maar ook van andere personen die dollars kunnen ontvangen. Maar in het rekening overzicht scherm is er bij deze rekening (als enige) geen optie ‘transfer’ te vinden?! (Sorry, ik gebruik de Engelstalige versie.)

Ligt dit aan de App of kan dit gewoon niet online? Het zou wel lastig zijn als dit aan een loket of telefonisch moet gebeuren.

Nog iets over de kosten; moet ik dit beschouwen als een internationale betaalopdracht, zelfs als de dollars naar een Europese IBAN rekening die ook dollars accepteert, gaan? Dan zou dit -volgens het algemene kosten overzicht- wel zeer duur kunnen worden. En dan wordt een omzetting naar euro bijna onvermijdelijk.

Bedankt. 

icon

Beste antwoord van Liz 26 March 2024, 09:27

Bekijk origineel

1 reactie

Dag @LVDS ,

 

Dit wordt inderdaad gezien als internationale transfer en heeft deze gevolgen:

  • Internationale overschrijvingen zijn enkel mogelijk via Easy Banking Web. Hier kan je bij het bedrag op de “EUR” klikken en de munteenheid veranderen.
  • De tarificatie gebeurt inderdaad ook als een internationale overschrijving.
  • Ook de termijn kan langer zijn dan een SEPA-overschrijving.

 

Is dit zo gelukt via Easy Banking Web?

Laat ons zeker weten als je verder nog vragen hebt.

 

Groetjes,

Lieze

Reageer