Beantwoord

Inzage rekening door ouders

  • 26 August 2020
  • 3 reacties
  • 4235 Bekeken

Ik ben recentelijk 21 jaae geworden en mijn ouders kunnen nog altijd mijn rekening en transacties bekijken. Ik zou graag willen dat dit niet meer gaat. Is er een manier om dit gedaan te maken via easy banking of fysiek in een bankkantoor zelf? Indien via het kantoor zelf, maakt het uit welk bankkantoor?

 

Mvg, 

Pieter Van Oeckel 

icon

Beste antwoord van YannickB 27 August 2020, 08:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Het eenvoudigste zou zijn en nieuwe rekening te openen en al uw inkomsten naar die nieuwe rekening te laten overschrijven. U bent per slot van rekening meerderjarig (al drie jaar lang).

Indien u het rekeningnummer zou willen behouden dan zal er wel niet veel anders opzitten dan uw ouders beleefd te vragen of ze zouden willen afzien van de volmacht. Maar denk eerst toch twee keren na, want dat zou flink wat onvrede kunnen teweegbrengen.

Misschien is het sop niet eens de kool waard als de volmacht(en) beperkt in de tijd zou(en) zijn. En er zijn nog andere variaties op volmachten mogelijk, maar zonder kennis van het dossier kan men dan maar moeilijk over uitwijden.

Mijn advies is, vooraleer tot handelen over te gaan, vraag een onderhoud met een adviseer van uw bankkantoor om uw dossier eens grondig uit te pluizen.

Stukken breken is gemakkelijk, stukken lijmen is heel wat moeilijker.

Reputatie 7

Hallo @Pieter Van Oeckel @Krisje 

Als houder van een rekening ben jij het die beslist wie volmacht krijgt en wie die behoudt. De verplichte volmacht die je ouders hadden als jouw wettelijke vertegenwoordigers verviel namelijk op de dag dat je 18 jaar werd.

Ik vermoed dat zij nadien samen met jou een normale volmacht hebben laten toevoegen.

Die volmacht kan je laten schrappen door ons even te bellen via Easy Banking App voor smartphone of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

 

Yannick, 

 

Hartelijk bedankt voor je duidelijke en spoedige antwoord.

 

Mvg, 

Pieter Van Oeckel 

Reageer