Beantwoord

opzeggen

  • 6 June 2020
  • 2 reacties
  • 1104 Bekeken

Graag wil ik als jarenlange klant mijn ongenoegen uiten. Vele jaren geleden  sloot ik een zichtrekening bij fortis af voor mijn zoon. Sinds geruime tijd ,meerdere jaren, gebruikt hij de zichtrekening niet meer. Gezien de rekening op 0 euro staat ,maar sinds 2 maanden 3 euro comfortpack kosten worden afgetrokken, wou ik in samenspraak met mijn zoon deze slapende zichtrekening opzeggen. Mijn zoon trachtte via 02 7626000 een fortismedewerker aan de lijn te krijgen..Helaas na 20 minuten wachttijd  aan de tel gaf hij het op. Ikzelf heb 25 min wachttijd  moeten ondergaan om dan toch een adviseur aan de lijn te hebben. De adviseur meldde me dat hij geen negatieve (- 6 euro) zichtrekening kon opzeggen.Ik vroeg hem via mijn zichtrekening  de 6 euro aan te zuiveren , wat hij ook heeft gedaan.Tenslotte vroeg ik hem de zichtrekening  van mijn zoon op te zeggen ,waarop de medewerker zei dat mijn zoon hiervoor diende te bellen. 

Ik stel me de vraag waarom mijn zoon hiervoor moet bellen gezien hij sinds jaren de zichtrekening NIET meer gebruikt.Hij zal zich dus ook niet kunnen identificeren met klantnummer  of kaartnummer omdat hij geen bankkaart Fortis meer heeft.

Ik hoop dat Fortis  deze slapende rekening na telefonisch  contact  van mijn zoon zal schrappen.

NB: ik ben sinds 1980 klant bij Fortis!  

icon

Beste antwoord van YannickB 8 June 2020, 08:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht Rudy.

We mogen als bank enkel handelingen uitvoeren op vraag van een houder of gevolmachtigde van een rekening of product en enkel in diens eigen dossier. 

Bepaalde handelingen, zoals het afsluiten van een rekening, zijn ook enkel mogelijk wanneer we de houder van het product aan de lijn hebben en wanneer we hem of haar correct hebben kunnen identificeren.

Telefonisch kunnen we de rekening van je zoon afsluiten wanneer hij ons zelf belt en hij zichzelf kan identificeren met behulp van zijn persoonlijke Easy Banking Phone-code. Ik vermoed echter dat hij die in dit geval niet zal hebben.

In dat geval zullen mijn collega’s het nodige doen om zijn gegevens waar nodig bij te werken. Eventueel kunnen zij voor hem ook een afspraak in een kantoor maken.

 

Ik informeerde, bij mijn zoon; hij heeft geen EASY BANK PHONE CODE

Hij probeert vandaag via het 02 7626000  nummer een adviseur aan de lijn te krijgen.

Met dank voor uw antwoord

 

Reageer