Beantwoord

Overschrijving naar India

  • 11 April 2022
  • 9 reacties
  • 393 Bekeken

Door de oorlog met Rusland is de intermidiarebank niet meer mogelijk om een overschrijving naar India te doen sinds 2 maanden, is er een andere oplossing om geld over te maken naar India?

 
icon

Beste antwoord van LarsD 15 April 2022, 15:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Hallo @MartinSoete,

Bedankt voor je bericht.

Momenteel zijn er geen sancties tegenover India gesteld door de Europese Centrale Bank. Overschrijvingen vanuit België naar India zouden dus nog steeds mogelijk moeten zijn.

Op welke manier ervaar je dit dan?

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Jou collega's zeggen dat de intermediaire bank een Rus is en dat dat de redenen is dat ik geen overschrijving kan doen van mijn rekening naar rekening in India.(zie mijn vorige email voor detail van jou collega]

 
Reputatie 1

Beste @MartinSoete 

Kan je de naam van de bank in India, rekeningnummer van de begunstigde en munteenheid telefonisch bezorgen via het Easy Banking Centre?

We dienen hiervoor navraag te doen bij onze interne dienst.

Het Easy Banking Centre kan je bereiken door aan te melden in je Easy Banking App en onderaan op ‘communicatie’ te klikken. Verder kies je dan voor ‘Easy Banking Centre’.

Alvast bedankt om ons deze gegevens te bezorgen.

 

Met vriendelijke groeten,

JadieT

easy banking center kan mij ook niet helpen, Poetin is de oorzaak.

 

 
Reputatie 1

Hallo @MartinSoete 

Heeft de collega dit zo verteld of is er eerst contact opgenomen met onze interne dienst?

Kan je ons de naam van de bank in India meegeven? 

Met vriendelijke groeten,

JadieT

SBI State Bank of India, jou collega heeft contact opgenomen met de interne dienst.

Jammer genoeg komt er geen andere oplossing zolang de Russen geboycot worden.

Dan best andere bank kiezen die niet met intermediaire bank uit Rusland werken zeker?

 
Reputatie 4

Hallo @MartinSoete

Er zal inderdaad weinig kunnen gedaan worden als deze bank wordt geblokkeerd wegens de huidige sancties. Het is dan best om een alternatief te zoeken. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

ok maar voor ik een deftig antwoord kreeg duurde het wel heeeeel lang.

 
Reputatie 4

Hallo @MartinSoete,

Onze excuses alvast daarvoor. We proberen zo snel mogelijk een antwoord te bieden aan vragen. Dit is echter een complexe materie waardoor we niet altijd meteen een antwoord kunnen geven.

In principe als de bank van de tegenpartij onder de huidige sancties valt dan is er ook geen mogelijkheid om hiernaar te kunnen overschrijven. In dit geval is het beter om een alternatief te zoeken.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer