Beantwoord

Document autoverzekering

  • 9 October 2023
  • 8 reacties
  • 208 Bekeken

Je wordt tegen gehouden door de politie en wilt snel even je digitaal bewijs van de autoverzekering tonen met je smartphone.. Lukt dus niet?!

Via de app kan je niet in je documenten waar je formulier autoverzekering staat & via de browser op de smartphone lukt ook niet want ‘je moet een groter apparaat gebruiken voor een betere gebruikservaring’, deze melding krijg ik.

Sta je daar dan hé.. Kan het op de 1 of andere manier via de smartphone? Of ben je eigenlijk verplicht het dus toch op papier in je auto te hebben..

Zo ja, dan zou ik hier snel even iets aan veranderen.. Bij andere verzekeringen gaat het prima via de app.

icon

Beste antwoord van Julie N 10 October 2023, 10:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Hallo @SharonD,

Bedankt voor je bericht. Je bedoelt het bewijs van je inschrijving voor een autoverzekering? Het wordt natuurlijk aangeraden hiervan ook steeds een afgedrukt exemplaar in het voertuig te hebben.

Dit digitaal opvragen via de applicatie gaat momenteel niet. Je kan zeker altijd suggesties doorgeven via deze weg: Deel jouw suggesties en ideeën | Community BNP Paribas Fortis

Op die manier hebben we al een aantal zaken kunnen toevoegen die voordien niet mogelijk waren.

Via onze applicatie is het wel mogelijk om de details van de verschillende verzekeringen op te vragen

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 1

Je wordt tegen gehouden door de politie en wilt snel even je digitaal bewijs van de autoverzekering tonen met je smartphone.. Lukt dus niet?!

Via de app kan je niet in je documenten waar je formulier autoverzekering staat & via de browser

Waarom niet gewoon het document scannen of ‘fotograferen’, en dan de scan opslaan ergens in een map naar keuze? Zoals men het tegenwoordig ook kan doen voor toegangsbiljetten en eender welk document. Al mijn papieren (identiteit, auto enz… enz..) werden op deze manier bewaard in een map op mijn mobieltje.

Heeft juridisch gezien even veel, of beter, of even weinig waarde, maar wel het voordeel dat men de resolutie kan aanpassen aan de mogelijkheden van het scherm.

Overigens, als puntje bij paaltje zou komen zullen enkel de authentieke documenten worden aanvaard.

Zie hiervoor https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-b/wat-moet-u-verplicht-bij-hebben-als-u-met-een-voertuig-rijdt

Ik had er niet bij stil gestaan dat er een nieuw document was (nieuwe jaar was ingegaan van de verzekering zonder dat ik het besefte) en heb ook geen formulier via de post thuis gekregen. Dus heb ik ook nooit het document actief opgezocht, een vergetelheid. Toen ik het dus wilde doen via de app of smartphone browser, lukte het niet en moet je dus echt via een laptop of vaste computer het document downloaden. Vandaar kan je het dan printen, scannen, naar smartphone doorsturen, enz. Dit vind ik dus wat omslachtig. 

Bij andere verzekeraars lukt dit wel met een app of smartphone dus hoop ik dat het in de toekomst ook zo lukt. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar alles gedigitaliseerd is.

Reputatie 2

Hallo @SharonD

 

Bedankt voor jouw bericht. 

 

We zullen zeker de suggestie voorleggen aan ons management. Zo kan er bekeken worden wat er gedaan kan worden om deze in de app te verwerken. Je kan ook altijd zelf een suggestie doorgeven via onze community website. Deel jouw suggesties en ideeën | Community BNP Paribas Fortis. Zo kan je ook de status hiervan opvolgen. 

 

Groetjes, 

Julie N

Heb zonet ook gekeken op mijn iPad en ook hier kan je het document niet afdrukken maar moet je over een computer beschikken waar het wel kan. Technisch gezien moet het toch mogelijk zijn om het document te kunnen bekijken??? Op de iPad zie ik enkel de “Financiële status” waar betaald bedrag staat. Moet toch mogelijk zijn om ook hier het document te bekijken?? Intussen rij je wel zonder verzekeringsbewijs………….. 

 

Is het verzekeringsbewijs ondertussen al opvraagbaar via de app ?

Mvg

 

 

Het document is nog steeds niet te bekijken op de iPad!!

Reputatie 4

Hallo @jnbairoy, @Elleke,

Bedankt voor jullie feedback.

We hebben dit ook al doorgegeven dat er een mogelijkheid kan komen om het document via de app te kunnen opvragen.

Er wordt ondertussen nog steeds aangeraden een afgedrukt exemplaar in het voertuig te hebben.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer