Beantwoord

Staatsbon technische fout?

  • 24 August 2023
  • 12 reacties
  • 1286 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Hallo,

Enkele vragen.

Zou graag overgaan tot staatsbon aankoop maar als ik klik op inschrijven krijg ik telkens op de volgende pagina technische fout te zien in de achtergrond? Dien ik eerst een effectenrekening te openen?

Kan ik direct een onbeperkt bedrag inzetten of moet ik bellen om mijn limiet te verhogen?


De plaatsingcomissie van 0,1% is deze voor de klant? Kom er niet direct aan uit. Dit staat op jullie site. 
Plaatsingscommissie van maximaal 0,30% van het nominale bedrag van de belegging, die door het Federaal Agentschap van de Schuld aan BNP Paribas Fortis wordt betaald in zijn hoedanigheid van plaatsende instelling, en inbegrepen is in de uitgifteprijs”.

 

Zal ik deze staatsbon kunnen inzien op de Banking app?


Bedankt voor de respons.

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord van Jonas F 28 August 2023, 10:36

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2

Hallo @Sunz , 

 

Bedankt voor jouw bericht. 

 

Je hebt inderdaad een effectenrekening nodig om te kunnen inschrijven. Momenteel is er technisch probleem voor het openen van een effectenrekening. 

 

Je bent beperkt tot 200 000 euro om in te schrijven op de staatsbon, als je voor een hoger bedrag wilt inschrijven dan kan je best telefonisch contact opnemen, maar dan is het ook de bedoeling dat je vooraf een effectenrekening hebt aangemaakt. 

 

I.v.m. de plaatsingscommissie. Dit is een maximum van 0,3% van het nominale bedrag. Dit een vergoeding die BNP Paribas Fortis krijgt ivm de staatsbon en is ook inbergrepen in de uitgifte prijs. 

 

Mocht je hiervoor meer informatie willen. Dan kan je hiervoor telefonisch terecht. Dit kan via Easy Banking App via de optie ‘communicatie’. Kies daar voor ‘Easy Banking Centre’ en kies dan ‘sparen en beleggen’.

 

Heb je geen smartphone? Bel ons dan  op het nummer 02 433 41 34 in combinatie met de Easy Banking Phone-code. Hier vind je de stapjes om deze aan te maken. Een adviseur beveiligd contacteren met de Easy Banking Phone-code | Community BNP Paribas Fortis

 

Het kan wel drukker zijn dan normaal, gezien we veel oproepen binnen krijgen i.v.m. de Staatsbon. Je kan ons contacteren op weekdagen van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

 

Groetjes, 

Julie N 

Dus maw de plaatsingcomissie wordt doorberekend aan de klant op het einde van de looptijd van de staatsbon = uitgifteprijs?

Ik kan ook niet inloggen raar … bij het inloggen meteen technische fout aanduiden ????

Waarom kan ik er wel op rechtstreeks bij hun ?

Reputatie 2

Hallo @Sunz , 

 

Neen, de plaatsingscommisie is een vergoeding die de bank krijgt om de staatsbon uit te geven. Dus dat percentage van maximum 0,3% dat bij de bank blijft ook na de looptijd van de staatsbon. Maar dat percentage is is dus inbegrepen bij de uitgifteprijs 

 

Groetjes, 

Julie N 

hier ook “technische fout” als ik op “inschrijven” klik

 

ruikt naar sabotage :-)

 

Nog steeds technische fout…

Bij pagina openen effectenrekening kom ik op franse gedeelte van site waar pagina ook niet bestaat….

Allemaal toevallig? 🤔

 

 

Reputatie 4

Hallo, @BartJ, @Sunz,

Bedankt voor ons dit probleem te melden. Wij excuseren ons voor het ongemak dat dit probleem momenteel veroorzaakt. Onze technische dienst is op de hoogte van dit probleem en er wordt volop gewerkt aan een oplossing.

In de tussentijd raden we aan de effectenrekening te laten openen via telefoon (zie ons vorig bericht).

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik probeer ook al verschillende dagen in te schrijven op de staatsbon en krijg steeds (als ik goed kijk, want je ziet het amper) technische fout. Mijn vriendin kon zonder probleem inschrijven maar kreeg dan een Franstalige foutmelding bij het openen van een effectenrekening op naam van haar man.

Ik chatte eerst met de virtuele assistent, die er niets van begreep en me een collega doorschakelde. Maar die was ook niet op de hoogte van het probleem. 

Spijtig dat een eenvoudige boodschap over dit probleem, op het net niet kan  geplaatst worden; het zou veel frustratie  kunnen verhelpen.

Het doet me alvast wat deugd te lezen dat ik niet alleen ben.

Met vriendelijke groeten

Andrée

Ik heb telefonisch contact opgenomen en blijkbaar komt dit voor bij gezamenlijke rekeningen? Klopt dit?

Er werd mij aangeraden om langs het kantoor langs te gaan om daar een effectenrekening te openen. 

Reputatie 2

Ik heb telefonisch contact opgenomen en blijkbaar komt dit voor bij gezamenlijke rekeningen? Klopt dit?

Er werd mij aangeraden om langs het kantoor langs te gaan om daar een effectenrekening te openen. 

Dag @Sunz,

Bedankt voor je bericht.

Het is mogelijk om een effectenrekening te openen via het kantoor. 

Een andere optie is om beveiligd in te bellen via de Easy banking app, via tabblad communicatie, kies voor Easy banking centre en vervolgens voor ‘Sparen en beleggen’.

Op deze manier kunnen we de effectenrekening voor jou openen maar hou er rekening mee dat het uitzonderlijk druk is. Er zijn veel mensen die net als jou willen inschrijven op de staatsbon.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Ik heb telefonisch contact opgenomen en blijkbaar komt dit voor bij gezamenlijke rekeningen? Klopt dit?

Er werd mij aangeraden om langs het kantoor langs te gaan om daar een effectenrekening te openen. 

Dag @Sunz,

Bedankt voor je bericht.

Het is mogelijk om een effectenrekening te openen via het kantoor. 

Een andere optie is om beveiligd in te bellen via de Easy banking app, via tabblad communicatie, kies voor Easy banking centre en vervolgens voor ‘Sparen en beleggen’.

Op deze manier kunnen we de effectenrekening voor jou openen maar hou er rekening mee dat het uitzonderlijk druk is. Er zijn veel mensen die net als jou willen inschrijven op de staatsbon.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Ik had idd gebeld om een effectenrekening telefonisch te openen. De operator kon deze ook niet openen (technische fout) en gaf dat dit ENKEL op het kantoor kon. Een effectenrekening openen bij gezamenlijke rekeningen kan enkel via het kantoor blijkbaar…

Reputatie 2

Ik heb telefonisch contact opgenomen en blijkbaar komt dit voor bij gezamenlijke rekeningen? Klopt dit?

Er werd mij aangeraden om langs het kantoor langs te gaan om daar een effectenrekening te openen. 

Dag @Sunz,

Bedankt voor je bericht.

Het is mogelijk om een effectenrekening te openen via het kantoor. 

Een andere optie is om beveiligd in te bellen via de Easy banking app, via tabblad communicatie, kies voor Easy banking centre en vervolgens voor ‘Sparen en beleggen’.

Op deze manier kunnen we de effectenrekening voor jou openen maar hou er rekening mee dat het uitzonderlijk druk is. Er zijn veel mensen die net als jou willen inschrijven op de staatsbon.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Ik had idd gebeld om een effectenrekening telefonisch te openen. De operator kon deze ook niet openen (technische fout) en gaf dat dit ENKEL op het kantoor kon. Een effectenrekening openen bij gezamenlijke rekeningen kan enkel via het kantoor blijkbaar…

Dag @Sunz,

Bedankt voor je bericht.

Mijn excuses voor de verwarring. Ik had uit je bericht vernomen dat je een individuele effectenrekening wou openen. Voor een gezamenlijke zal het inderdaad best via het kantoor verlopen.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reageer