Beantwoord

auto verkoop

  • 14 June 2023
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

beste

Hoe ga ik best te werk ivm de betaling als ik een tweedehands ( oldtimer ) wil verkopen ?

koper is eventueel een buitenlander  ( nederlander )

icon

Beste antwoord van CaroleL 14 June 2023, 11:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo @georges cuyvers,

 

Bedankt voor je bericht!

Het doet me plezier te zien dat u zich eerst laat informeren. 

 

Graag geef ik je even mee dat het uiterst belangrijk is om een verkoopsovereenkomst op te maken.

 

  1. Indien het bedrag kleiner is dan 5000 EUR, kun je gewoon een intstantoverschrijving uitvoeren via je Easy Banking App en een kaartlezer bij ontvangst van de wagen.

 

  1. Indien het bedrag tussen de 5000-25.000 EUR is, kun je de overschrijving uitvoeren via de Easy Banking Website en een kaartlezer. Dit is nooit instant. Wees voorzichtig en controleer zeker dat de begunstigde betrouwbaar is. Spreek op voorhand af met de begunstigde hoe de betalingen gaan lopen. 

 

  1. Indien het bedrag groter is dan 25.000 EUR, kun je je limiet voor overschrijvingen aanpassen via de Easy Banking Website:
  • Meldt je aan op de website.
  • Klik op ‘je naam’.
  • Kies voor ‘profiel beheren’.
  • Selecteer onderaan ‘overschrijvingslimieten’.

Doe dit twee bankwerkdagen voor de betaling want er is een verwerkingsperiode. Vervolgens kunt u de overschrijving uitvoeren via de Easy Banking Website met uw kaartlezer. Dit is nooit instant.

 

  1. Indien het een groot bedrag is waar u zich niet comfortabel in voelt om ze uit te voeren, doen de collega’s van het Easy Banking Centre dit met alle plezier. Zij kunnen de overschrijving ingeven als een klassieke (periode maximaal 3 bankwerkdagen) of als een dringende (periode maximaal 24u). Contacteer ons dan beveiligd via uw Easy Banking App vij ‘Communicatie’ en ‘Easy Banking Centre’.

 

Hopelijk biedt dit u wat oplossingen.

 

Groetjes,

CaroleL

 

 

Dank voor de info 

maar in mijn geval ben ik de verkoper en moet dus geld ontvangen 

zal rond de 18.000,- € zijn 

hoe ga ik dan best te werk voor ik de auto overhandig ?

is er tussen particulieren een limiet op cash betaling ?

gr

georges

Reputatie 2

Hallo @georges cuyvers,

 

Mijn oprechte excuses voor de verwarring.

 

Zoals vermeld zorg je best voor een verkoopovereenkomst.

 

Het gebruik van cash raad ik je voor zo’n bedrag sterk af.

 

Ik adviseer je om aan de begunstigde te vragen wat de mogelijkheden zijn binnen zijn bank met betrekking tot overschrijvingen.

 

Bij voorkeur overhandig je dan de wagen wanneer je het bedrag op jouw rekening ziet komen. Wanneer dit geen optie is, kun je ons ook contacteren via uw Easy Banking App om te controleren of de overschrijving bij ons al in de wacht staat. Zo heb je al meer zekerheid.

 

Groetjes,

CaroleL

Reageer