Beantwoord

overstap van bpost

  • 22 January 2024
  • 19 reacties
  • 653 Bekeken

kan nergens terecht om klantennummer aan te vragen. Website reeds meer dan week niet bereikbaar, telefonisch ook niet op 4 verschillende nummers. Ik dien echter betalingen on line te doen. Wat nu ?

icon

Beste antwoord van LarsD 23 January 2024, 16:39

Bekijk origineel

19 reacties

Zelfde probleem.. ik heb klantennummer kunnen aanvragen maar kan me nie aanmelden op de app..

Reputatie 3

kan nergens terecht om klantennummer aan te vragen. Website reeds meer dan week niet bereikbaar, telefonisch ook niet op 4 verschillende nummers. Ik dien echter betalingen on line te doen. Wat nu ?

Hallo,

Ga naar volgende webpagina :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/logon

Daar geef je bovenaan  eerst je kaartnummer in van je oude Bpostkaart. Staat normaal aan de voorkant.

Als je oud-klant van Bpost bent, zie je in Easy banking web op de PC links staan :
 

“Vroegere klant van bpost bank? Vind snel uw klantnummer"’

Dan zal je je nieuwe klantnummer zien, dat je vervolgens terug in de beginpagina kan ingeven.
Met je oude kaartlezer van Bpost met je Bpostbankkaart erin, zal je dan het gewone procédé moeten volgen, dat je gewend bent van bpost.

Ik werk met Windows ; ik weet dus niet of het werkt met Safari op Macbook.

 

Ik was eveneens klant bij bank van de post.

Heb mijn klantnr. via de app van bnp.

Maar krijg steeds foutcode als ik verder wil, dus lukt niet om profiel aan te maken in de app. (Foutcode EBA0010)

Heb contact gehad met helpdesk, kon me momenteel niet verder helpen.

Zou mogelijks kunnen zijn, dat m'n nieuw onlinecontract nog niet is opgemaakt?

Raadde me aan het in de loop vd dag, vanavond of morgen nog te proberen.

 

Reputatie 3

Ik was eveneens klant bij bank van de post.

Heb mijn klantnr. via de app van bnp.

Maar krijg steeds foutcode als ik verder wil, dus lukt niet om profiel aan te maken in de app. (Foutcode EBA0010)

Heb contact gehad met helpdesk, kon me momenteel niet verder helpen.

Zou mogelijks kunnen zijn, dat m'n nieuw onlinecontract nog niet is opgemaakt?

Raadde me aan het in de loop vd dag, vanavond of morgen nog te proberen.

 

Hallo,

Heb je al eens geprobeerd op een Windows PC met Easy Banking Web ?

Ik heb foutcode EBA0010 opgezocht, deze doet zich voor bij totaal verschillende scenario’s,  en een mogelijke verklaring kan zijn dat u een VPN gebruikt. Ziehier het citaat :

“ error eba0001 app niet beschikbaar. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat. Heb nu gemerkt dat wanneer ik mijn secure VPN verbinding uitschakel, alles zonder problemen werkt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik een deel van mijn beveiliging moet uitschakelen om met de app te kunnen werken? “

Antwoord van BNP Paribas : “Easy Banking zal je de toegang alvast wel ontzeggen wanneer de beveiliging van je verbinding niet gegarandeerd kan worden. Dit kan ook gebeuren wanneer je een VPN gebruikt die het zelf niet zo nauw met de veiligheidsnormen neemt en waarvan de gebruikte IP adressen geseind staan als gevaarlijk of frauduleus.”

Ik werk zelf niet bij BNP Paribas ; er zijn nog veel mensen die met de app op de smartphone een dergelijke foutcode krijgen

Blijkbaar zijn er terug storingen :
https://allestoringen.be/storing/bnp-paribas-fortis/


 

Gella,

Heb het op pc geprobeerd, streeds zelfde fout.

"Online banking contract geblokkeerd"

Zal nog wat geduld moeten hebben.

En idd, veel problemen momenteel.

Bedankt voor je reactie.

Hier hetzelfde probleem. “ U hebt geen toegang omdat uw Easy Banking Web-contract is geblokkeerd “. Ik moet wel dringend mijn betalingen kunnen doen! Of gaat BNP Paribas de verantwoordelijkheid nemen als er deurwaarders zouden komen wegens “wanbetalingen”??????
PS ik ben invalide en kan zelf niet uit huis!

Ook hier lukt het aanmelden niet.... al tig keer gebeld naar de klantendienst, die verbreken de verbinding gewoon.... zou het toch graag opgelost zien.

Reputatie 4

Hallo @philippe vds, @Josephinedc, @Flup, @JennyDW, @Vraag,

Bedankt voor jullie geduld. Onze excuses voor het ongemak dat dit probleem veroorzaakt. Bij enkele klanten is er dus helaas nog een probleem met de online toegang.

Momenteel kunnen we voor dit probleem op te lossen enkel aanraden telefonisch contact te zoeken via het Easy Banking Centre: 02 762 60 00 of langs een kantoor te gaan.

Het Easy Banking Centre is open op werkdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 22u.

Wij hopen natuurlijk dat deze problemen zo snel mogelijk zijn opgelost.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

ok, bedankt, voor mij is intussen alles opgelost en verloopt vlot.

Reputatie 4

Hallo @philippe vds,

Bedankt om ons een update te geven. Wij zijn blij dat het voor jou is opgelost en dat alles vlot verloopt.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo

Ik probeer de overstap te regelen van bpost naar bnp maar mijn bpost kaartlezer geeft steeds de melding ´wrong card´. Hoe krijg ik dit geregeld?

Reputatie 3

Hallo

Ik probeer de overstap te regelen van bpost naar bnp maar mijn bpost kaartlezer geeft steeds de melding ´wrong card´. Hoe krijg ik dit geregeld?

 

Verschijnt de boodschap Wrong Card op je kaartlezer, dan kan dit twee oorzaken hebben:
Als je je kaart in de kaartlezer steekt, druk dan een twee keren op “Info”. Dit geeft de staat van de batterij weer. Een falende batterij kan ook zo’n foutmelding geven.

  1. De kaartlezer is defect. Heb je een tweede debetkaart,dan kan je dit testen door die kaart in de kaartlezer te steken en op M2 te drukken. Krijg je ook met deze andere kaart de melding Wrong Card, dan dien je je kaartlezer te vervangen. Dat kan via deze pagina. Heb je dringend een kaartlezer nodig? Dan kan je ook terecht aan het onthaal van een van onze kantoren.
  2. De chip van de kaart is niet meer goed leesbaar. Je kaart werkt mogelijk wel nog in winkels en bankautomaten, terwijl er toch een foutmelding op de kaartlezer verschijnt. Je kaart dient in vervangen te worden. Dat kan door on beveiligd te bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

Vermits de kaartlezers niet gepersonaliseerd zijn, kan je misschien aan een buur zijn kaartlezer vragen ondertussen. 
Al de kaartlezers met M1 en M2 zijn goed : Axa, VDK, Fintro, Bpost, Bnp Paribas, Argenta en Hello Bank

Hallo

Ik probeer de overstap te regelen van bpost naar bnp maar mijn bpost kaartlezer geeft steeds de melding ´wrong card´. Hoe krijg ik dit geregeld?

 

Verschijnt de boodschap Wrong Card op je kaartlezer, dan kan dit twee oorzaken hebben:
Als je je kaart in de kaartlezer steekt, druk dan een twee keren op “Info”. Dit geeft de staat van de batterij weer. Een falende batterij kan ook zo’n foutmelding geven.

  1. De kaartlezer is defect. Heb je een tweede debetkaart,dan kan je dit testen door die kaart in de kaartlezer te steken en op M2 te drukken. Krijg je ook met deze andere kaart de melding Wrong Card, dan dien je je kaartlezer te vervangen. Dat kan via deze pagina. Heb je dringend een kaartlezer nodig? Dan kan je ook terecht aan het onthaal van een van onze kantoren.
  2. De chip van de kaart is niet meer goed leesbaar. Je kaart werkt mogelijk wel nog in winkels en bankautomaten, terwijl er toch een foutmelding op de kaartlezer verschijnt. Je kaart dient in vervangen te worden. Dat kan door on beveiligd te bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

Vermits de kaartlezers niet gepersonaliseerd zijn, kan je misschien aan een buur zijn kaartlezer vragen ondertussen. 
Al de kaartlezers met M1 en M2 zijn goed : Axa, VDK, Fintro, Bpost, Bnp Paribas, Argenta en Hello Bank

Alsook met een kaartlezer van Axa lijkt het niet te lukken.

Alsook met een kaartlezer van Axa lijkt het niet te lukken.

Reputatie 3

Alsook met een kaartlezer van Axa lijkt het niet te lukken.

Dan zal het allicht aan je kaart liggen. 

Ultieme poging om niet naar een kantoor van Bnp Paribas te hoeven, als je Easy guide hebt , of naar een Bpost bankkantoor als je Easy Go hebt : 

als je medische ontsmettingsalcohol liggen hebt in huis, wrijf lang over de chip met een vodje met deze alcohol.
Of anders, de truuk die men in warenhuizen toepast : je wrijft langdurig met een plastic zakje over de chip, zodat het vuil door statische electriciteit aan het zakje blijft kleven.
Dit helpt in veel gevallen.

Anders vrees ik dat de chip kapot is.

Hier kan u een afspraak maken met het dichtsbijzijnde kantoor (groen logo is BNP Paribas)
https://branch.bnpparibasfortis.be/m/nl/

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/messagent-router#/appointment
 

Ik kan in de winkel nog steeds betalen met mijn bpost kaart, dus ga ik ervan uit dat de chip nog werkt.

Voor alle duidelijkheid, ik heb dus nog steeds mijn bpost kaart en bpost kaartlezer. Is het mogelijk dat ik eerst een bnp kaart moet ontvangen vooraleer de overstap te kunnen maken?

Reputatie 3

Ik kan in de winkel nog steeds betalen met mijn bpost kaart, dus ga ik ervan uit dat de chip nog werkt.

Voor alle duidelijkheid, ik heb dus nog steeds mijn bpost kaart en bpost kaartlezer. Is het mogelijk dat ik eerst een bnp kaart moet ontvangen vooraleer de overstap te kunnen maken?

Hallo,

Het kan zijn dat je in de winkel in een terminal nog altijd perfect kan betalen, maar dat het via de kaartlezer niet meer lukt. En dan vraag je best een nieuwe kaart.
Je hebt geen BNP Paribaskaart nodig om de overstap te maken, en je kan nog altijd de oude Bpostkaartlezer gebruiken, als hij niet stuk is ; dat doe ik ook nog.  Druk 2 keer op info (met de kaart erin) om te zien hoe het met de batterij gesteld is.
Ze sturen de nieuwe kaarten tussen begin februari en 15 maart.

Je gaat naar volgende pagina  op de PC :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/particulieren
Vervolgens klik je op “Aanmelden”
Nu geef je bovenaan de 17 cijfers van je bpost kaartnummer in, dat aan de voorkant staat.
Vervolgens klik je links onderaan op :
“Vroegere klant van bpost bank? Vind snel uw klantnummer”

Dan zal je geboortedatum moeten ingeven, en in het volgende venster zie je dan het nieuwe klantnummer van BNP Paribas van 10 cijfers. 
Keer terug naar beginscherm : geef kaartnummer en nieuw klantnummer in.
En kies dan “Aanmelden met kaartlezer” (ikzelf heb het nog niet geprobeerd met itsme)

Je steekt je Bpostkaart in de kaartlezer (als chip en kaartlezer nog goed zijn), en je drukt op M1, en de rest ken je allicht van internetbankieren bij Bpostbank.

Anders is hier een videohandleiding die je kan volgen vanaf minuut 0:47
(de uitleg met een Bpostkaart wordt in de video niet vermeld, die staat in de welkombrochure :https://www.bnpparibasfortis.be/rsc/documents/welkomstbrochure.pdf )

 

Hallo

Uiteindelijk is het dan toch in orde gekomen.  Het trucje met ontsmettingsalcohol in combinatie met een andere kaartlezer heeft gewerkt.

Hartelijk dank voor de nuttige tips.

Mvg

Isabelle 

Reputatie 3

Hallo,

Blij te horen dat het je geholpen heeft.

Goeienavond

Reageer