Beantwoord

Phishing via sms?

  • 14 February 2024
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Ik kreeg zonet volgende sms:

 

[BNP FORTIS]

Beste klant, we hebben geconstateerd dat er is proberen in te loggen op uw mobiele internetbankieren. Dit is voor ons gemarkeerd als ongebruikelijk, u dient zo snel mogelijk contact op te nemen met de helpdesk 028877490

 

De sms kwam van het nummer 8128, eentje waarvan ik normaal een sms krijg als bv mijn auto bij de garage is of als ik een code via sms heb aangevraagd.

Het telefoonnummer op het einde van het bericht staat als embedded link. En als ik het google, geeft dit geen resultaat. Vandaar dat ik vermoed dat het op phishing gaat. Kan iemand dit bevestigen of is er echt een probleem waarvoor ik de helpdesk moet contacteren? Ik heb niet op de link geklikt.

icon

Beste antwoord van JoachimJ 14 February 2024, 15:44

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1

Beste @Ploeshi ,

Bedankt om dit te delen. Het betreft zeker en vast geen SMS vanwege BNP Paribas Fortis. Dit soort berichten versturen wij overigens ook niet bij verdachte activiteit. Je mag hier zeker niet op ingaan. Fraudeurs misgebruiken immers het nummer 8128 om phishing- en andere malafide praktijken te kunnen uitvoeren. Het opgegeven telefoonnummer is uiteraard geen nummer van BNP Paribas Fortis. Mocht je hier toch op ingegaan zijn, gelieve dan contact op te nemen met ons. 

 

Onze telefoonnummers zijn: 

  • Easy Banking Centre: 02 762 60 00
  • Helpdesk Easy Banking Web/App: 02 433 40 92
  • Hello Bank: 02 433 41 41

Je kan ons bereiken van maandag tot vrijdag tussen 7 en 22u en zaterdag tussen 9 en 17u. 

 

Alvast nog een fijne dag verder. 

Groetjes, 

JoachimJ

Reageer