Beantwoord

Vreemde sms van 0492 47 64 03

• 15 april 2021
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Ik kreeg op 07/04 om 21:33 uur, van het nr. 0492 47 64 03, dit sms’je:

“Geachte Klant,Referentie: 635221 Uw  Bnp Parisbas Fortis mobiele applicatie is in de ‘quarantaine zone’ geplaatst en dient opnieuw te worden geactiveerd. Voorkom blokkade voor 07-04-21 “

Opmerking  #1 hoezo “voor” 07-04-21,  als die boodschap pas ‘s avonds laat op 07-04-21 gestuurd wordt?

Opmerking #2: ik heb niet eens een Bnp mobiele applicatie op mijn smartphone.! Mijn transacties met BNP gebeuren enkel via mijn laptop.

Is dat sms’je al dan niet verdacht ?

Graag uw advies.

icon

Beste antwoord van YannickB 15 april 2021, 16:06

Dag Anne,

Het gaat inderdaad niet om een sms van ons, maar om een poging tot fraude. Als je niet op de link hebt gedrukt en geen info hebt doorgegeven en stappen met de kaartlezer hebt gevolgd, dan mag je het bericht gewoon verwijderen. 

Wij volgen het alvast verder op.

Wil je graag meer weten over hoe je phishing en andere online fraude kan herkennen en voorkomen, dan is dit artikel mogelijk interessant voor jou:

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Dag Anne,

Het gaat inderdaad niet om een sms van ons, maar om een poging tot fraude. Als je niet op de link hebt gedrukt en geen info hebt doorgegeven en stappen met de kaartlezer hebt gevolgd, dan mag je het bericht gewoon verwijderen. 

Wij volgen het alvast verder op.

Wil je graag meer weten over hoe je phishing en andere online fraude kan herkennen en voorkomen, dan is dit artikel mogelijk interessant voor jou:

Reageer