In de mobile app van Home Banking, van zowel BNP Paribas Fortis als Hello Bank, kan je begunstigden beheren en gebruiken. Wel, daar heb je zo'n interessant veld staan: alias, die niet hoeft te overeenstemmen met de naam van de begunstigde zelf, omdat het een soort pseudoniem is die enkel voor de rekeninghouder bedoeld is. Kortom, heb je bijvoorbeeld verschillende rekeningnummers van Sinterklaas, met allemaal de naam van de begunstigde Sinterklaas VZW, dan kun je ze gemakkelijk a.d.h.v. deze aliassen onderscheiden voor jezelf: Sinterklaas boekhouding, Sinterklaas administratie, Sinterklaas terugvorderingen enz.
Momenteel is het zo dat als je zo'n begunstigde selecteert met een aliasnaam die verschillend is van naam, wordt het verder als aliasnaam weergegeven, ook op het scherm waar je je betaling definitief moet controleren. Het lijkt alsof de begunstigde met de verkeerde naam: zijn alias, zal opgeslagen worden in de transactie, maar uit de betaalgeschiedenis blijkt dat het niet het geval is. Het is dus volgens mij een bug dat je de aliasnaam niet alleen tijdens het selecteren (in het selectiescherm van de begunstigde) ziet staan maar ook tijdens het verderafwerken van je betaling.
Ik wist het gewoon niet waar ik dat anders zou kunnen melden.
Beste antwoord van Bert VdE
Bekijk origineel