Beantwoord

contact

  • 2 January 2021
  • 4 reacties
  • 394 Bekeken

Deze morgen kreeg ik een sms om mijn wachtwoord aan te passen. Ik had al geen toegang meer. Ondertussen probeer ik ongeveer 2 uur iemand te bereiken maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Na 30 minuten wordt de verbinding telkens verbroken nadat er mij werd aangeraden om op een later tijdstip terug contact op te nemen. Dat kan tellen voor een bank in verandering op de eerste dag van het nieuwe jaar.

icon

Beste antwoord van Anonymous 4 January 2021, 14:36

Bekijk origineel

4 reacties

Dag @LucDierckx ,

Kan je alvast meer informatie geven over deze sms? Wij gaan nooit sms’en sturen met links waar je gegevens moeten worden doorgegeven, dus dit kan een fraudebericht zijn.

Als dit het geval is, contacteer je best zo snel mogelijk Card Stop op 078 170 170.

Het was deze voormiddag helaas heel druk omwille van een aantal dagen dat we niet beschikbaar waren en een groot aantal fraudegevallen en kaartproblemen.

Ondertussen is het rustiger, dus kan je ons wel terug vlot bereiken.

Groetjes,

Lieze

Regelmatig krijg ik sms berichten van optiline. Onderaan deze sms staat ook telkens een link. Dit bracht me waarschijnlijk in verwarring. Nu krijg ik ook weer een sms om mijn code opnieuw in te stellen. Door jullie gebruik van sms is deze frauduleuze helaas door de mazen van het net geglipt.

Via card stop heb ik mijn rekening laten blokkeren. Uit de mail die ik hiervan ontving leid ik af dat zowel mijn bankkaart als visakaart werd geblokkeerd. Klopt dit?

Kunnen jullie me een lijst bezorgen met zo veel mogelijk details en gegevens mbt alle verrrichte frauduleuze verrichtingen op mijn rekeningen en kaarten aub. Deze lijst heb ik nodig om naar de politie te gaan. Zou je dit in pdf kunnen doen zodat ik het bestand open en leesbaar krijg aub.

Ondertussen heb ik ook geen zicht meer op mijn rekeningen en wat er allemaal gebeurd is omdat ze geblokkeerd werde. Om dit op te lossen kreeg ik, zoals hierboven reeds aangehaald, een sms. Ondanks dat de hoofding er OK uit ziet begrijp je hopelijk dat ik nu niks regel via sms. Ik probeer ondertussen ook contact op te nemen met mijn kantoor in Balen.  Mijn PA, Daisy Schepens, heb ik ondertussen ook op de hoogte gebracht.

Graag had ik ff Tf contact opgenomen om up to date te geraken over mijn rekeningen.

alvast bedankt.

Hieronder vind je de screenshot van de frauduleuze sms

Hey @LucDierckx ,

Het spijt me dat je slachtoffer bent geworden van fraude.

Je zal inderdaad een overzicht van de mogelijke frauduleuze verrichtingen nodig hebben.

Dit kan je aanvragen via het Easy Banking Centre. De collega’s zullen je meteen ook meedelen welke stappen je best nog volgt en een nieuwe kaart bestellen met een ander kaartnummer.

Je kan ons bereiken op 02 762 60 00.

Veel succes,

Lieze

Reageer