Beantwoord

easy banking

  • 2 September 2020
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Beste,

Ik heb vandaag een sms ontvangen waarbij ik op een link moest klikken om niet geblokkeerd te raken voor Easy Bank.
Ik heb op de link geklikt en moest mijn klant en kaartnummer intypen. Nadien kreeg ik bericht dat er klantengegevens ontbreken.
Pas later besefte ik dat dit een phisingmail kon zijn. Wat nu? Kom ik in de problemen doordat ik op de link geklikt heb?

icon

Beste antwoord van Shari V 2 September 2020, 14:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Dag De Ville Wendy

Nooit ingaan op linken via sms of mail! Dit gaat bijna altijd om phishing. Met enkel uw klantnummer en kaartnummer komen ze niet ver, het is vanaf het moment dat jij jouw handtekeningen in de kaartlezer doorgeeft, zij de pagina kunnen kopiëren en lezen. Op dat moment kunnen ze dan een overschrijving doen naar een rekening in het buitenland.

Ok bedankt voor de informatie én de geruststelling! Ik ben een nieuwe klant en kende jullie gebruiken nog niet echt. 

Reageer